Zarządzenie nr 166/2013Wójta Gminy Choceńz dnia 2 stycznia 2013zmieniające Zarządzenie nr 254/2010 w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Choceniu

Zarządzenie nr 166/2013
Wójta Gminy Choceń
z dnia 2 stycznia 2013


zmieniające Zarządzenie nr 254/2010 w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Choceniu


Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.),

zarządza się, co następuje:

§ 1
W załączniku do Zarządzenia Wójta Gminy nr 254/10 z dnia 12 lipca 2010 r., w sprawie Regulaminu Organizacyjny Urzędu Gminy w Choceniu regulującego organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Gminy w Choceniu wprowadza się następujące zmiany:


1. w § 4 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Referat administracyjny, w skład, którego wchodzą następujące stanowiska pracy:
a.   Kierownik USC, ewidencja ludności, ochrona danych osobowych - symbol odpowiednio „USC”  i „L”;
b.   Zastępca Kierownika USC, kadry, oświata – symbol odpowiednio „Or” i „Oś”;
c.   stanowisko ds. Rady Gminy, dowodów osobistych i sekretariat – symbol „RG”
d.   stanowisko ds. inwestycji i spraw obronnych – symbole odpowiednio „I” i „OC”.   
e.   stanowisko ds. zamówień publicznych, gospodarki nieruchomościami i promocji gminy – symbole odpowiednio „ZP”, „GN” i „P”;
f.    stanowisko ds. inwestycji, ochrony informacji niejawnych, – symbole odpowiednio – „I” i „O”.
g.   2 osobowe stanowisko ds. rolnictwa i ochrony środowiska, symbol „R”;
h.   stanowisko ds. budownictwa i gospodarki komunalnej, symbol „B”;
i.    stanowisko ds. budowy i modernizacji dróg, symbol „Dr”;
j.    2 osobowe stanowisko ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego –
      symbol „Śr” i „Fa”;
k.   Biuro Obsługi Klienta i świadczeń socjalnych – symbol „BOK” i „S”.”


2. § 5 otrzymuje brzmienie:

schemat organizacyjny (43kB) word

3. W § 9 otrzymuje brzmienie:
„Zakres działania stanowisk w Referacie Administracyjnym.
a.        Do zakresu działania Sekretarza Gminy należy w szczególności:
1/ w przypadku nieobecności Wójta lub jego zastępcy zastępowanie ich w prowadzeniu 
    bieżących spraw gminy,
2/ organizuje pracę w Urzędzie i odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie komórek
    organizacyjnych Urzędu,
3/ zapewnia realizację zadań Urzędu ustalonych przez Radę, Wójta i jego zastępcę,
5/ nadzoruje jakość i terminowość załatwiania spraw,
6/ sprawuje i nadzoruje kontrolę wewnętrzną i zewnętrzną,
7/ zapewnia prawidłowe funkcjonowanie obsługi kancelaryjnej Urzędu, obiegu  
    dokumentów i przepływu informacji.
b.      Kierownik USC, ewidencja ludności, ochrona danych osobowych przy znakowaniu używa symbolu odpowiednio „USC” i „L”.
Do zakresu działania należy w szczególności:
               1/ rejestracja stanu cywilnego obywateli: urodzeń, małżeństw, zgonów i innych
                   zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,             
               2/ sporządzanie akt stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
               3/ sporządzanie i wydawanie odpisów akt stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
               4/ przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych
                   oświadczeń wynikających z ustawy Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy oraz
                   udzielanie ślubów,
                5/ prowadzenie ewidencji mieszkańców gminy,
           6/ przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania
               i wymeldowania,
           7/ prowadzenie stałego rejestru wyborców oraz bieżąca jego aktualizacja,
           8/ aktualizacja dokumentacji spisowej do narodowego spisu powszechnego ludności         
               i mieszkańców,
   9/ prowadzenie spraw związanych z ewidencją miejscowości, ulic i adresów,
   10/ prowadzenie kancelarii tajnej.
.
c.       Zastępca Kierownika USC, kadry, oświata przy znakowaniu używa symbolu odpowiednio „Or” i „Oś”.
Do zakresu działania należy w szczególności:
         1/ prowadzenie spraw karowych i osobowych pracowników,
 2/ zgłaszanie pracowników do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego,
3/ prowadzenie dokumentacji i obsługa Komisji Rozwiązywania Problemów
     Alkoholowych,
4/ prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
             5/ prowadzenie archiwum,
             6/ prowadzenie dokumentacji i sprawozdawczości statystycznej w zakresie oświaty,
7/ prowadzenie spraw dotyczących refundacji pracodawcom kosztów szkolenia
                 młodocianych wynikających z ustawy o systemie oświaty,.
d.    Stanowisko ds. Rady Gminy, dowodów osobistych i sekretariat przy znakowaniu pism używa symbolu „RG”. Do zakresu działania należy w szczególności:
           1/ przyjmowanie wniosków i wydawanie dowodów osobistych,
           2/ przyjmowanie zgłoszeń i wydawanie zaświadczeń o utracie, kradzieży
               dokumentów tożsamości,
  3/ obsługa organów gminy i komisji rady,
  4/ prowadzenie spraw wyborczych,
  5/ udostępnianie przepisów prawnych zgromadzonych w Urzędzie,
          6/ prowadzenie sekretariatu i kancelarii,
e.    Stanowisko ds. inwestycji i spraw obronnych przy znakowaniu używa symbolu odpowiednio „I” i „OC”. Do zakresu działania należy w szczególności:
     1/ prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
                2/ gromadzenie i archiwizacja dokumentów zamówień publicznych,
     3/ współpraca z instytucjami i organizacjami pozarządowymi,
                4/ prowadzenie spraw związanych z pozyskaniem środków z zewnątrz,
                5/ przygotowywanie  wniosków o dotacje i pożyczki,
                6/ wyszukiwanie informacji o możliwościach pozyskiwania środków unijnych,
                7/ prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań finansowanych z
                    wykorzystaniem środków z zewnątrz,
                8/ rozliczenie rzeczowe i finansowe prowadzonych zadań z instytucjami
         współfinansującymi,
              9/ prowadzenie spraw z zakresu obrony cywilnej,
             10/ prowadzenie spraw związanych z promocją gminy, w tym opracowywanie
         materiałów dotyczących gminy do folderów, informatorów, uzgadnianie
        i zamawianie materiałów promujących gminę.
f.      Stanowisko ds. zamówień publicznych, gospodarki nieruchomościami i promocji gminy przy znakowaniu używa symbolu odpowiednio „ZP”, „GN” i „P”. Do zakresu działania należy w szczególności:
     1/ prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
                2/ przygotowywanie  informacji o realizacji zamówień publicznych w urzędzie,
                3/ gromadzenie i archiwizacja dokumentów zamówień publicznych,
     4/ prowadzenie rejestru zamówień i umów,
                5/ realizacja przepisów o gospodarce nieruchomościami,
                6/ realizacja ustawy o najmie lokali,
                7/ przygotowywanie  wniosków o dotacje i pożyczki oraz rozliczanie rzeczowe
                    i finansowe prowadzonych zadań z instytucjami współfinansującymi,
                8/ prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań finansowanych z
                    wykorzystaniem środków z zewnątrz,
     9/ prowadzenie spraw związanych z promocją gminy, w tym opracowywanie
         materiałów dotyczących gminy do folderów, informatorów, uzgadnianie i
         zamawianie materiałów promujących gminę,
     10/ realizacja ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne,
     11/ wykonywanie zadań administratora strony BIP.
g.    stanowisko ds. inwestycji, ochrony informacji niejawnych, przy znakowaniu używa symbolu odpowiednio „I” „O”. Do zakresu działania należy w szczególności:
      1/ prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
                 2/ prowadzenie spraw związanych z pozyskaniem środków z zewnątrz,
                 3/ przygotowywanie  wniosków o dotacje i pożyczki oraz rozliczanie rzeczowe i
                     finansowe prowadzonych zadań z instytucjami współfinansującymi,
                4/ wyszukiwanie i gromadzenie informacji o możliwościach pozyskiwania
                     środków unijnych,
                 5/ prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań finansowanych z
                    wykorzystaniem środków z zewnątrz,
      6/ prowadzenie spraw związanych z pozyskaniem środków z zewnątrz,
      7/ zapewnienie  ochrony informacji  niejawnych.
h.    2osobowe stanowisko ds. rolnictwa i ochrony środowiska przy znakowaniu używa symbolu „R”. Do zakresu działania należy w szczególności:
     1/ realizacja ustawy o lasach,
                2/ realizacja ustawy prawo łowieckie,
                 3/ prowadzenie całokształtu spraw z zakresu rolnictwa,
                 4/ prowadzenie całokształtu spraw w zakresie zaopatrzenia wsi w wodę,
                     kanalizację.
                 5/ realizacja przepisów ustawy prawo ochrony środowiska, prawo wodne,
                 6/ prowadzenie całokształtu spraw z zakresu utrzymania czystości i porządku
                     w gminie,
                 7/ nadzór nad inwestycjami i robotami budowlanymi realizowanymi przez gminę,
                 8/ prowadzenie spraw związanych z pozyskaniem środków z zewnątrz,
                 9/ prowadzenie spraw związanych z uprawą maku i konopi.
 
i.      stanowisko ds. budownictwa i gospodarki komunalnej, przy znakowaniu używa symbolu „B”. Do zakresu działania należy w szczególności:
       1/ prowadzenie spraw z zakresu zagospodarowania przestrzennego,
       2/ organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi,
       3/ nadzór nad konserwacją miejsc pamięci narodowej,
       4/ nadzór nad inwestycjami i robotami budowlanymi realizowanymi przez gminę,
     5/ prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpożarową i bhp,
       6/ prowadzenie spraw związanych z pozyskaniem środków z zewnątrz,
     7/ prowadzenie spraw z zakresu spraw wojskowych obronnych,
     8/ zapewnienie prawidłowej obsługi technicznej Urzędu,
     9/ prowadzenie spraw związanych z ustaleniem numerów porządkowych
        nieruchomości,
      10/ realizacja przepisów o gospodarce komunalnej.
j.      stanowisko ds. budowy i modernizacji dróg, przy znakowaniu używa symbolu „Dr”. Do zakresu działania należy w szczególności:
       1/ realizacja przepisów o drogach gminnych,
       2/ nadzór nad inwestycjami i robotami budowlanymi realizowanymi przez gminę,
       3/ prowadzenie spraw związanych z pozyskaniem środków z zewnątrz,
k.    2 osobowe stanowisko ds. świadczeń rodzinnych przy znakowaniu używa symbolu „ŚR”. Do zakresu działania należy w szczególności:           
       1/ prowadzenie postępowań z zakresu świadczeń rodzinnych,
       2/ prowadzenie postępowań z zakresu zaliczki alimentacyjnej.
l.         pracownik Biura Obsługi Klienta i świadczeń socjalnych, przy znakowaniu używa
symbolu „BOK” i „S”. Do zakresu działania pracownika należy w szczególności:
1/ udzielanie informacji w sprawach, które można załatwić w Urzędzie Gminy Choceń jak również informacji dotyczących jednostek organizacyjnych,
2/ udzielanie informacji o sposobie prawidłowego wypełniania wniosków i formularzy,
3/ udzielanie informacji o organach właściwych do załatwienia spraw w przypadku, gdy takim organem nie jest Wójt lub Rada Gminy Choceń,
4/ dbałość o aktualizację informacji oraz systematyczne zamieszczanie na stronie  internetowej Urzędu Gminy aktualnych wzorów wniosków i formularzy,
5/ prowadzenie całokształtu spraw z zakresu akcyzy,
6/ prowadzenie spraw dotyczących działań na rzecz osób niepełnosprawnych,
7/ prowadzenie całokształtu spraw z zakresu świadczeń pomocy materialnej dla uczniów."
                                         
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.

§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej.

Wójt Gminy
Roman Nowakowski

metryczka


Opublikował: Hania Gołębiewska (4 stycznia 2013, 11:32:48)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 937