![]() |
Zarządzenie nr 166/2013Wójta Gminy Choceńz dnia 2 stycznia 2013zmieniające Zarządzenie nr 254/2010 w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Choceniu
Zarządzenie nr 166/2013
Wójta Gminy Choceń
z dnia 2 stycznia 2013
zmieniające Zarządzenie nr 254/2010 w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Choceniu
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.),
zarządza się, co następuje:
§ 1
W załączniku do Zarządzenia Wójta Gminy nr 254/10 z dnia 12 lipca 2010 r., w sprawie Regulaminu Organizacyjny Urzędu Gminy w Choceniu regulującego organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Gminy w Choceniu wprowadza się następujące zmiany:
1. w § 4 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Referat administracyjny, w skład, którego wchodzą następujące stanowiska pracy:
a. Kierownik USC, ewidencja ludności, ochrona danych osobowych - symbol odpowiednio „USC” i „L”;
b. Zastępca Kierownika USC, kadry, oświata – symbol odpowiednio „Or” i „Oś”;
c. stanowisko ds. Rady Gminy, dowodów osobistych i sekretariat – symbol „RG”
d. stanowisko ds. inwestycji i spraw obronnych – symbole odpowiednio „I” i „OC”.
e. stanowisko ds. zamówień publicznych, gospodarki nieruchomościami i promocji gminy – symbole odpowiednio „ZP”, „GN” i „P”;
f. stanowisko ds. inwestycji, ochrony informacji niejawnych, – symbole odpowiednio – „I” i „O”.
g. 2 osobowe stanowisko ds. rolnictwa i ochrony środowiska, symbol „R”;
h. stanowisko ds. budownictwa i gospodarki komunalnej, symbol „B”;
i. stanowisko ds. budowy i modernizacji dróg, symbol „Dr”;
j. 2 osobowe stanowisko ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego –
symbol „Śr” i „Fa”;
k. Biuro Obsługi Klienta i świadczeń socjalnych – symbol „BOK” i „S”.”
2. § 5 otrzymuje brzmienie:
schemat organizacyjny (43kB)

3. W § 9 otrzymuje brzmienie:
„Zakres działania stanowisk w Referacie Administracyjnym.
a. Do zakresu działania Sekretarza Gminy należy w szczególności:
1/ w przypadku nieobecności Wójta lub jego zastępcy zastępowanie ich w prowadzeniu
bieżących spraw gminy,
2/ organizuje pracę w Urzędzie i odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie komórek
organizacyjnych Urzędu,
3/ zapewnia realizację zadań Urzędu ustalonych przez Radę, Wójta i jego zastępcę,
5/ nadzoruje jakość i terminowość załatwiania spraw,
6/ sprawuje i nadzoruje kontrolę wewnętrzną i zewnętrzną,
7/ zapewnia prawidłowe funkcjonowanie obsługi kancelaryjnej Urzędu, obiegu
dokumentów i przepływu informacji.
b. Kierownik USC, ewidencja ludności, ochrona danych osobowych przy znakowaniu używa symbolu odpowiednio „USC” i „L”.
Do zakresu działania należy w szczególności:
1/ rejestracja stanu cywilnego obywateli: urodzeń, małżeństw, zgonów i innych
zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
2/ sporządzanie akt stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
3/ sporządzanie i wydawanie odpisów akt stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
4/ przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych
oświadczeń wynikających z ustawy Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy oraz
udzielanie ślubów,
5/ prowadzenie ewidencji mieszkańców gminy,
6/ przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania
i wymeldowania,
7/ prowadzenie stałego rejestru wyborców oraz bieżąca jego aktualizacja,
8/ aktualizacja dokumentacji spisowej do narodowego spisu powszechnego ludności
i mieszkańców,
9/ prowadzenie spraw związanych z ewidencją miejscowości, ulic i adresów,
10/ prowadzenie kancelarii tajnej.
.
c. Zastępca Kierownika USC, kadry, oświata przy znakowaniu używa symbolu odpowiednio „Or” i „Oś”.
Do zakresu działania należy w szczególności:
1/ prowadzenie spraw karowych i osobowych pracowników,
2/ zgłaszanie pracowników do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego,
3/ prowadzenie dokumentacji i obsługa Komisji Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych,
4/ prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
5/ prowadzenie archiwum,
6/ prowadzenie dokumentacji i sprawozdawczości statystycznej w zakresie oświaty,
7/ prowadzenie spraw dotyczących refundacji pracodawcom kosztów szkolenia
młodocianych wynikających z ustawy o systemie oświaty,.
d. Stanowisko ds. Rady Gminy, dowodów osobistych i sekretariat przy znakowaniu pism używa symbolu „RG”. Do zakresu działania należy w szczególności:
1/ przyjmowanie wniosków i wydawanie dowodów osobistych,
2/ przyjmowanie zgłoszeń i wydawanie zaświadczeń o utracie, kradzieży
dokumentów tożsamości,
3/ obsługa organów gminy i komisji rady,
4/ prowadzenie spraw wyborczych,
5/ udostępnianie przepisów prawnych zgromadzonych w Urzędzie,
6/ prowadzenie sekretariatu i kancelarii,
e. Stanowisko ds. inwestycji i spraw obronnych przy znakowaniu używa symbolu odpowiednio „I” i „OC”. Do zakresu działania należy w szczególności:
1/ prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
2/ gromadzenie i archiwizacja dokumentów zamówień publicznych,
3/ współpraca z instytucjami i organizacjami pozarządowymi,
4/ prowadzenie spraw związanych z pozyskaniem środków z zewnątrz,
5/ przygotowywanie wniosków o dotacje i pożyczki,
6/ wyszukiwanie informacji o możliwościach pozyskiwania środków unijnych,
7/ prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań finansowanych z
wykorzystaniem środków z zewnątrz,
8/ rozliczenie rzeczowe i finansowe prowadzonych zadań z instytucjami
współfinansującymi,
9/ prowadzenie spraw z zakresu obrony cywilnej,
10/ prowadzenie spraw związanych z promocją gminy, w tym opracowywanie
materiałów dotyczących gminy do folderów, informatorów, uzgadnianie
i zamawianie materiałów promujących gminę.
f. Stanowisko ds. zamówień publicznych, gospodarki nieruchomościami i promocji gminy przy znakowaniu używa symbolu odpowiednio „ZP”, „GN” i „P”. Do zakresu działania należy w szczególności:
1/ prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
2/ przygotowywanie informacji o realizacji zamówień publicznych w urzędzie,
3/ gromadzenie i archiwizacja dokumentów zamówień publicznych,
4/ prowadzenie rejestru zamówień i umów,
5/ realizacja przepisów o gospodarce nieruchomościami,
6/ realizacja ustawy o najmie lokali,
7/ przygotowywanie wniosków o dotacje i pożyczki oraz rozliczanie rzeczowe
i finansowe prowadzonych zadań z instytucjami współfinansującymi,
8/ prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań finansowanych z
wykorzystaniem środków z zewnątrz,
9/ prowadzenie spraw związanych z promocją gminy, w tym opracowywanie
materiałów dotyczących gminy do folderów, informatorów, uzgadnianie i
zamawianie materiałów promujących gminę,
10/ realizacja ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne,
11/ wykonywanie zadań administratora strony BIP.
g. stanowisko ds. inwestycji, ochrony informacji niejawnych, przy znakowaniu używa symbolu odpowiednio „I” „O”. Do zakresu działania należy w szczególności:
1/ prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
2/ prowadzenie spraw związanych z pozyskaniem środków z zewnątrz,
3/ przygotowywanie wniosków o dotacje i pożyczki oraz rozliczanie rzeczowe i
finansowe prowadzonych zadań z instytucjami współfinansującymi,
4/ wyszukiwanie i gromadzenie informacji o możliwościach pozyskiwania
środków unijnych,
5/ prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań finansowanych z
wykorzystaniem środków z zewnątrz,
6/ prowadzenie spraw związanych z pozyskaniem środków z zewnątrz,
7/ zapewnienie ochrony informacji niejawnych.
h. 2osobowe stanowisko ds. rolnictwa i ochrony środowiska przy znakowaniu używa symbolu „R”. Do zakresu działania należy w szczególności:
1/ realizacja ustawy o lasach,
2/ realizacja ustawy prawo łowieckie,
3/ prowadzenie całokształtu spraw z zakresu rolnictwa,
4/ prowadzenie całokształtu spraw w zakresie zaopatrzenia wsi w wodę,
kanalizację.
5/ realizacja przepisów ustawy prawo ochrony środowiska, prawo wodne,
6/ prowadzenie całokształtu spraw z zakresu utrzymania czystości i porządku
w gminie,
7/ nadzór nad inwestycjami i robotami budowlanymi realizowanymi przez gminę,
8/ prowadzenie spraw związanych z pozyskaniem środków z zewnątrz,
9/ prowadzenie spraw związanych z uprawą maku i konopi.
i. stanowisko ds. budownictwa i gospodarki komunalnej, przy znakowaniu używa symbolu „B”. Do zakresu działania należy w szczególności:
1/ prowadzenie spraw z zakresu zagospodarowania przestrzennego,
2/ organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi,
3/ nadzór nad konserwacją miejsc pamięci narodowej,
4/ nadzór nad inwestycjami i robotami budowlanymi realizowanymi przez gminę,
5/ prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpożarową i bhp,
6/ prowadzenie spraw związanych z pozyskaniem środków z zewnątrz,
7/ prowadzenie spraw z zakresu spraw wojskowych obronnych,
8/ zapewnienie prawidłowej obsługi technicznej Urzędu,
9/ prowadzenie spraw związanych z ustaleniem numerów porządkowych
nieruchomości,
10/ realizacja przepisów o gospodarce komunalnej.
j. stanowisko ds. budowy i modernizacji dróg, przy znakowaniu używa symbolu „Dr”. Do zakresu działania należy w szczególności:
1/ realizacja przepisów o drogach gminnych,
2/ nadzór nad inwestycjami i robotami budowlanymi realizowanymi przez gminę,
3/ prowadzenie spraw związanych z pozyskaniem środków z zewnątrz,
k. 2 osobowe stanowisko ds. świadczeń rodzinnych przy znakowaniu używa symbolu „ŚR”. Do zakresu działania należy w szczególności:
1/ prowadzenie postępowań z zakresu świadczeń rodzinnych,
2/ prowadzenie postępowań z zakresu zaliczki alimentacyjnej.
l. pracownik Biura Obsługi Klienta i świadczeń socjalnych, przy znakowaniu używa
symbolu „BOK” i „S”. Do zakresu działania pracownika należy w szczególności:
1/ udzielanie informacji w sprawach, które można załatwić w Urzędzie Gminy Choceń jak również informacji dotyczących jednostek organizacyjnych,
2/ udzielanie informacji o sposobie prawidłowego wypełniania wniosków i formularzy,
3/ udzielanie informacji o organach właściwych do załatwienia spraw w przypadku, gdy takim organem nie jest Wójt lub Rada Gminy Choceń,
4/ dbałość o aktualizację informacji oraz systematyczne zamieszczanie na stronie internetowej Urzędu Gminy aktualnych wzorów wniosków i formularzy,
5/ prowadzenie całokształtu spraw z zakresu akcyzy,
6/ prowadzenie spraw dotyczących działań na rzecz osób niepełnosprawnych,
7/ prowadzenie całokształtu spraw z zakresu świadczeń pomocy materialnej dla uczniów."
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej.
Wójt Gminy
Roman Nowakowski
metryczka
Opublikował: Hania Gołębiewska (4 stycznia 2013, 11:32:48)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 937