Podatek od nieruchomości, rolny, leśny i środków transportu od osób fizycznych, wnioski w sprawie ulg

KARTA USŁUGI NR:24


 
Urząd Gminy w Choceniu
ul. Sikorskiego 4
87-850 Choceń
tel. 54 284 66 17, faks 54 284 67 40
gmina.chocen@chocen.pl
Nazwa usługi:
Podatek od nieruchomości, rolny, leśny i środków transportu od osób fizycznych, wnioski w sprawie ulg (umorzeń, odroczeń, rat)
Podstawa prawna:
 
 
 
Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r., Nr 8, poz. 60 ze zm.).
Wymagane dokumenty:
 
 
1.Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku/opłaty,
2.Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej/opłaty,
3.Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty podatku, zaległości podatkowej, opłaty,
Wniosek podatnik składa w zależności od ulgi z jakiej chce skorzystać.
4.Załączniki do wniosku:
- zaświadczenie o dochodach obojga małżonków i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym,
- odcinki emerytur lub rent - kopie,
- zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego (lub kopia dowodu pobieranego zasiłku),
- potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (wypisy ze szpitala, kopie rachunków za leki, itp.),
- potwierdzenie wydatków ponoszonych na naukę (kopie rachunków, dowodów zapłaty ),
- udokumentowane wydatki ponoszone na utrzymanie mieszkań (kopie rachunków za czynsz, światło, gaz, TV i inne),
- kopia ewentualnych umów spłat zaciągniętego kredytu bankowego,
- inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego.
Miejsce załatwienia
sprawy:
 
Urząd Gminy w Choceniu, pokój nr 7, Pani Karolina Jakubowska, Tel. 54 284 66 93
Sposób załatwienia sprawy:
 
Złożenie wniosku wraz z załącznikami
Termin realizacji:
 
Do 30 dni - od dnia wszczęcia postępowania.
Opłaty:
Opłata skarbowa: - nie pobiera się
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Włocławku za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w pok. nr 8).Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi:
 
1. W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy - Ordynacja podatkowa).
2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

Formularze: wzór karty (408kB) pdf
Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku (70kB) word
Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku (340kB) pdf
Wniosek o rozłożenie podatku na raty (71kB) word
Wniosek o rozłożenie podatku na raty (340kB) pdf
Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej (70kB) word
Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej (341kB) pdf
Wzór wniosku o odroczenie terminu płatności podatku (709kB) pdf
Wzór wniosku o rozłożenie podatku na raty (709kB) pdf
Wzór wniosku o umorzenie zaległości podatkowej (800kB) pdf

metryczka


Wytworzył: P.Mielczynski (30 października 2011)
Opublikował: Paweł Mielczyński (30 października 2011, 02:06:53)
Podmiot udostępniający: firma ATUT

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2123