

Podatek od nieruchomości, rolny, leśny i środków transportu od osób fizycznych, wnioski w sprawie ulg
KARTA USŁUGI NR:24 |
Urząd Gminy w Choceniu
ul. Sikorskiego 4
87-850 Choceń
tel. 54 284 66 17, faks 54 284 67 40
gmina.chocen@chocen.pl | |
Nazwa usługi: |
Podatek od nieruchomości, rolny, leśny i środków transportu od osób fizycznych, wnioski w sprawie ulg (umorzeń, odroczeń, rat) |
Podstawa prawna:
|
Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r., Nr 8, poz. 60 ze zm.). |
Wymagane dokumenty:
|
1.Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku/opłaty, 2.Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej/opłaty, 3.Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty podatku, zaległości podatkowej, opłaty, Wniosek podatnik składa w zależności od ulgi z jakiej chce skorzystać. 4.Załączniki do wniosku: - zaświadczenie o dochodach obojga małżonków i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym, - odcinki emerytur lub rent - kopie, - zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego (lub kopia dowodu pobieranego zasiłku), - potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (wypisy ze szpitala, kopie rachunków za leki, itp.), - potwierdzenie wydatków ponoszonych na naukę (kopie rachunków, dowodów zapłaty ), - udokumentowane wydatki ponoszone na utrzymanie mieszkań (kopie rachunków za czynsz, światło, gaz, TV i inne), - kopia ewentualnych umów spłat zaciągniętego kredytu bankowego, - inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego. |
Miejsce załatwienia
sprawy:
|
Urząd Gminy w Choceniu, pokój nr 7, Pani Karolina Jakubowska, Tel. 54 284 66 93 |
Sposób załatwienia sprawy:
|
Złożenie wniosku wraz z załącznikami |
Termin realizacji:
|
Do 30 dni - od dnia wszczęcia postępowania. |
Opłaty:
|
Opłata skarbowa: - nie pobiera się |
Tryb odwoławczy:
|
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Włocławku za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w pok. nr 8).Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. |
Uwagi:
|
1. W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy - Ordynacja podatkowa). 2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia. |
Formularze:
wzór karty (408kB)
Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku (70kB)
Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku (340kB)
Wniosek o rozłożenie podatku na raty (71kB)
Wniosek o rozłożenie podatku na raty (340kB)
Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej (70kB)
Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej (341kB)
Wzór wniosku o odroczenie terminu płatności podatku (709kB)
Wzór wniosku o rozłożenie podatku na raty (709kB)
Wzór wniosku o umorzenie zaległości podatkowej (800kB)
metryczka
Wytworzył: P.Mielczynski (30 października 2011)
Opublikował: Paweł Mielczyński (30 października 2011, 02:06:53)
Podmiot udostępniający: firma ATUT
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2123