![]() |
Zarządzenie nr 20/19Wójta Gminy Choceńz dnia 13 marca 2019w sprawie sporządzania skonsolidowanego bilansu Gminy Choceń
Zarządzenie nr 20/19
Wójta Gminy Choceń
z dnia 13 marca 2019
w sprawie sporządzania skonsolidowanego bilansu Gminy Choceń
Na podstawie art.33 ust 3. Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. Dz.U.2018.994 z późniejszymi zmianami) w związku z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (DZ.U.2019.351 z późniejszymi zmianami), rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 25 września 2009 r. w sprawie szczegółowych zasad sporządzania przez jednostki inne niż banki, zakładu ubezpieczeń i zakłady reasekuracji skonsolidowanych sprawozdań finansowych grup kapitałowych( Dz.U. z 2017 r. poz. 676 z późn. Zmianami) oraz przepisami rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (DZ.U. z 2017 r., poz. 1911)
Zarządzam , co następuje:
§ 1
1. Gmina Choceń jako jednostka samorządu terytorialnego jest jednostką dominującą, która sporządza skonsolidowany bilans na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
2. Dniem bilansowym jest ostatnim dzień roku kalendarzowego.
3. Skonsolidowany bilans Gminy Choceń sporządzany jest w terminie do dnia 30 czerwca roku następnego, w języku polskim oraz walucie polskiej. Dane liczbowe wykazuje się w złotych i groszach.
4. Jednostkami podporządkowanymi są:
- jednostki budżetowe,
- instytucje kultury,
- spółki kapitałowe i inne podmioty, w których Gmina Choceń posiada więcej niż 50% udziałów w kapitale zakładowym bądź w głosach.
5. Konsolidacji podlegają bilanse sporządzone na dzień kończący rok obrotowy tj. na dzień 31 grudnia danego roku.
6. Konsolidacją obejmuje się bilans jednostki dominującej oraz bilans jednostek podporządkowanych, wymienionych w załączniku nr 1.
7. Bilanse jednostek wymienionych w załączniku nr 1 konsoliduje się metodą pełną. Metoda ta podlega na sumowaniu, w pełnej wartości, poszczególnych pozycji odpowiednich sprawozdań finansowych oraz dokonaniu wyłączeń wzajemnych należności i zobowiązań oraz powiązań kapitałowych pomiędzy jednostkami objętymi konsolidacją.
8. Dokumentacja konsolidacyjna obejmuje w szczególności:
- bilanse jednostek objętych konsolidacją,
- korekty i wyłączenia dokonywane w celu konsolidacji,
- bilans skonsolidowany Gminy Choceń uwzględniający bilanse pozostałych jednostek oraz wyłączenia w układzie pozycji bilansu skonsolidowanego.
§ 2
1. Bilanse jednostek podporządkowanych :
- bilanse sporządzane są według wzoru, stanowiącego załącznik nr 5 do rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 roku w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych i zakładów budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
- dokonuje się korekt i wyłączeń w celu wyeliminowania wzajemnych skutków finansowych zdarzeń gospodarczych, szczególnie w zakresie rozrachunków oraz innych aktywów i pasywów na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia,
- sporządzone bilanse jednostek podporządkowanych składa się do skarbnika w terminie do 30 kwietnia każdego roku za rok poprzedni.
§ 3
Skonsolidowany bilans Gminy Choceń podpisuje Skarbnik i Wójt Gminy.
§ 4
Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy Choceń
§5
Zarządzenie wchodzi z dniem
podjęcia i ma zastosowanie do sporządzenia bilansu skonsolidowanego
sporządzanego począwszy za 2018 rok.
Wójt Gminy
Roman Nowakowski
metryczka
Odpowiada za treść: Beata Piłatowska
Opublikował: Hanna Gołębiewska (14 marca 2019, 14:17:23)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 175