Zarządzenie nr 44/2015Wójta Gminy Choceńz dnia 25 maja 2015w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo – odbiorczej w Zakładzie Usług Komunalnych w Choceniu, sposobu jej przeprowadzenia i powołania komisji inwentaryzacyjnej

Zarządzenie nr 44/2015
Wójta Gminy Choceń
z dnia 25 maja 2015


w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo – odbiorczej w Zakładzie Usług Komunalnych w Choceniu, sposobu jej przeprowadzenia i powołania komisji inwentaryzacyjnej


Na podstawie art.31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (DZ. U. z 2013 r., poz. 594 z późn. zm.), oraz art. 26 ust. 4. ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 (Dz. U. z 2013 r., poz.330 z późn. zm), w związku z likwidacją Zakładu Usług w Choceniu,
zarządza się, co następuję:
§ 1
Przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji zdawczo – odbiorczej w zakładzie Usług Komunalnych w Choceniu wg stanu na dzień 31 maja 2015 r., w terminie do 8 czerwca 2015 r.
§ 2
Stroną zdającą jest Zastępca Kierownika ZUK – Eugeniusz Lipiński, stroną odbierającą z ramienia Wójta Gminy Choceń jest Likwidator ZUK - Piotr Lewandowicz.
§ 3
Powołuję się  Komisję Inwentaryzacyjną w celu przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej w składzie :
1. Eugeniusz Lipiński - przewodniczący komisji,
2. Krzysztof Wojtalik – przedstawiciel UG - członek,
3. Anna Bilęda -  przedstawiciel ZUK – członek,
4. Anna Kędzierska – przedstawiciel UG – członek.
§ 4
1. Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:
1.      środki trwałe,
2.      środki trwałe w użytkowaniu,
3.      środki trwałe w budowie,
4.      należności i zobowiązania,
5.      środki pieniężne,
6.      druki ścisłego zarachowania.
2. Składniki majątku wymienione w pkt. 1 ppkt 1- 2 należy spisać na arkuszach spisu z natury w drodze spisu z natury.
3. Inwentaryzację składników wymienionych w pkt. 1 ppkt 3 należy przeprowadzić przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury, jeżeli są dostępne oglądowi i spis jest możliwy, pozostałe składniki w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach.
4. Inwentaryzację składników majątku wymienionych pkit. 1 ppkt 3 należy przeprowadzić w drodze uzgodnienia i weryfikacji sald po przedłożeniu pełnej dokumentacji w tym zakresie przez stronę zdającą Skarbnikowi Gminy.
5. Inwentaryzację środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach bankowych należy przeprowadzić drogą uzyskania od banków pisemnych potwierdzeń prawidłowości wykazanego w kiesach rachunkowych jednostki stanu tych aktywów lub pasywów oraz wyjaśnienia i rozliczenia ewentualnych różnic przedłożonych przez stronę zdającą Skarbnikowi Gminy.
6. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w pkt. 1 ppkt 6 przeprowadzić poprzez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ewidencji.
§ 5
Arkusze spisowe wydaje i rozlicza przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
§ 6
Zobowiązuje się komisję do:
- przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych,
- przestrzeganiu ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie zasad przeprowadzania inwentaryzacji,
- dokładne i rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.
§ 7
Odpowiedzialnym za przeprowadzenie inwentaryzacji jest przewodniczący komisji, a za prawidłowe rozliczenie inwentaryzacji główna księgowa ZUK w Choceniu.
§ 8
 Wykonanie zarządzenia powierza się osobom w nim wymienionym.
§ 9
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej.

Wójt Gminy
Roman Nowakowski

metryczka


Opublikował: Hania Gołębiewska (26 maja 2015, 12:52:45)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 402