Uchwała nr XXVII/193/13Rady Gminy Choceńz dnia 27 marca 2013w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Choceń.Na podstawie art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012, poz. 391) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887, Nr 217, poz. 1281, z 2012 r. poz. 567), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego we Włocławku

Uchwała nr XXVII/193/13
Rady Gminy Choceń
z dnia 27 marca 2013


w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Choceń.

Na podstawie art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012, poz. 391) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887, Nr 217, poz. 1281, z 2012 r. poz. 567), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego we Włocławku



uchwala się, co następuje:
 
 
§1. Uchwala się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Choceń, zwany w dalszej części Regulaminem, w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
 
§2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Choceń.
 
§ 3. Traci moc uchwała nr V/26/07 Rady Gminy w Choceniu z dnia 7 marca 2007 w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Choceń.
 
§4.  Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.


Przewodniczący Rady Gminy
Piotr Lewandowicz
 
   
Załącznik do Uchwały Nr XXVII/193/13
Rady Gminy Choceń    
 z dnia 27 marca 2013 r.
 
Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Choceń
 
 
ROZDZIAŁ I
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości
§ 1. Na nieruchomościach na których zamieszkują mieszkańcy i nieruchomościach, na których nie zamieszkują mieszkańcy utrzymanie czystości i porządku zapewnia się poprzez:
1.         wyposażenie nieruchomości w opisane w niniejszym Regulaminie, pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tych urządzeń w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym;
2.         ustawianie na terenie nieruchomości pojemników na odpady oraz worków z wyselekcjonowanymi odpadami w miejscu, dostępnym dla pracowników przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne;
3.         utrzymywanie pojemników na odpady w czystości, w dobrym stanie technicznym oraz okresowym ich dezynfekowaniu;
4.         odpady zbierane w sposób selektywny wymienione w § 3 ust. 1 i 1.2 zbierane są w workach lub pojemnikach o odpowiedniej wytrzymałości mechanicznej i ilościach zapewniających zbieranie wszystkich odpadów z terenu nieruchomości przez okres między terminami odbioru odpadów;
5.         uprzątanie przez właścicieli nieruchomości: błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z powierzchni chodników bezpośrednio przylegającej do nieruchomości w sposób jak najmniej uciążliwy dla osób korzystających;
6.         usuwanie z terenu nieruchomości materiału rozbiórkowego i resztek materiałów budowlanych, powstałych w wyniku budów i remontów lokali oraz budynków;
 
§ 2. Ustala się następujące wymagania w zakresie mycia i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi:
1.         Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami dozwolone jest tylko przy wykorzystaniu środków ulegających biodegradacji w miejscach dozwolonych, a więc:
1)        na terenie nieruchomości nie służącej do użytku publicznego pod warunkiem, że powstające ścieki nie spowodują zanieczyszczenia środowiska, gromadzone są w szczelnych zbiornikach bezodpływowych lub są gromadzone w sposób umożliwiający ich usunięcie, w szczególności ścieki takie nie mogą być odprowadzane bezpośrednio do zbiorników wodnych lub do ziemi;
2)        na terenach służących do użytku publicznego tylko w miejscach do tego przygotowanych i specjalnie oznaczonych;
2.         Naprawa pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi może odbywać się wyłącznie w zakresie obejmującym naprawy samochodów oraz pod warunkiem:
1)        nie powodowania uciążliwości dla właścicieli sąsiednich nieruchomości oraz negatywnego oddziaływania na środowisko w tym emisji hałasu lub spalin;
2)        gromadzenia powstających odpadów w urządzeniach do tego przeznaczonych;
3)        zabezpieczenia przed przedostawaniem się płynów samochodowych do środowiska.
§ 3. Na terenie Gminy Choceń odpady komunalne zbiera się selektywnie, w systemie dwu-pojemnikowym. Należy przez to rozumieć segregację odpadów komunalnych w dwóch pojemnikach lub workach, bezpośrednio w miejscu ich powstania w gospodarstwach domowych, na tzw. suche i mokre, z wyjątkiem przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych, zużytych opon oraz popiołu:
1. Odpady suche: w ich skład wchodzą powstające w gospodarstwie domowym odpady komunalne, takie jak papier, metale, tworzywa sztuczne, szkło i opakowania wielomateriałowe. W przypadku odpadów suchych, do pojemników lub worków przeznaczonych na te odpady można wrzucać:
1) papier, w tym: gazety i czasopisma, kolorowe magazyny, książki, zeszyty, torebki i worki papierowe, opakowania papierowe typu karton i tektura, katalogi, ulotki,
2) metale, w tym: puszki po napojach oraz inne opakowania z metali kolorowych,
3) tworzywa sztuczne, w tym: wykonane z tworzyw sztucznych opakowania po napojach, puste butelki typu  PET, opakowania plastikowe po kosmetykach, tubki po paście, opakowania plastikowe po chemii gospodarczej, artykuły gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych, pojemniki i naczynia z tworzyw sztucznych oczyszczone z resztek żywności i opakowania plastikowe, woreczki i reklamówki foliowe,
4) szkło, w tym: szklane butelki po napojach, słoiki po żywności, szklanki,  szklane opakowania po kosmetykach, szkło ozdobne,
5) opakowania wielomateriałowe, czyli opakowania wykonane co najmniej z dwóch różnych materiałów, których nie można rozdzielić ręcznie lub przy zastosowaniu prostych metod mechanicznych, w tym: kartony po sokach, mleku itp. produktach
6) inne odpady suche typu: pieluchy, wata, niedopałki papierosów, skóra, drewniane opakowania mieszczące się w pojemniku, tkaniny do wycierania (np. szmaty, ścierki), resztki odzieży, tekstylia, zużyte jednorazowe worki do odkurzaczy.
1.2 Odpady mokre: w ich skład wchodzą powstające w gospodarstwie domowym odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji. W przypadku odpadów mokrych, do pojemników lub worków przeznaczonych na te odpady można wrzucać:
1)ulegające biodegradacji odpady kuchenne w tym: resztki i obierki warzyw i owoców, resztki po posiłkach, resztki mięsa i ryb, kości, filtry po kawie, fusy po kawie i herbacie, skorupki po jajach i orzechach, zużyte ręczniki papierowe, zużyte chusteczki higieniczne, mokry i zabrudzony papier i karton bez dodatków innych materiałów, np. folii; trociny, rośliny i ziemia kwiatowa, skoszona trawa, liście, pocięte gałązki. Odpady suche i mokre należy zbierać w pojemnikach lub workach ustawionych na nieruchomości.
Ponadto odpady:
2. Mokre ulegające biodegradacji w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji można:
a)         gromadzić w przydomowych kompostownikach;
b)         przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
3.         Przeterminowane leki należy:
a)    gromadzić w ustawionych do tego celu pojemnikach zlokalizowanych w aptekach na terenie gminy;
b)    przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
4.       Chemikalia i zużyte opony należy:
a)         przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
b)         przekazywać do punktów ich sprzedaży;
5.       Zużyte baterie należy:
a)         gromadzić w przeznaczonych do tego celu pojemnikach ustawionych w wyznaczonych miejscach na terenie gminy;
b)         przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
6.       Zużyte akumulatory należy:
a)         dostarczać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
b)         przekazywać do punktów ich sprzedaży;
7.       Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny należy:
a)         przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
b)         przekazywać do punktów ich sprzedaży;
8.       Meble i odpady wielkogabarytowe można przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
9.       Odpady budowlane i rozbiórkowe należy gromadzić w specjalnych kontenerach lub workach, uniemożliwiających pylenie i przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
10.   Folie po kiszonkach, worki po nawozach należy:
a) przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
b) przekazywać do punktów ich sprzedaży;
11.     Popiół należy gromadzić w oddzielnym pojemniku lub worku uniemożliwiającym pylenie oraz:
a) przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
b) wyrzucać do specjalnie wyznaczonych pojemników znajdujących się na terenie miejscowości Choceń, Czerniewice i Wilkowice.
15.     Prowadzenie selektywnego zbierania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji, a także odpadów zielonych z ogrodów i parków jest możliwe we wszystkich rodzajach zabudowy. Właściciele nieruchomości, jeżeli mają możliwości techniczne, mogą korzystać z przydomowego kompostownika, pozostali właściciele nieruchomości przekazują je do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych lub przekazują przedsiębiorcy odpady ulegające biodegradacji w workach;
16.     Opróżnione opakowania należy, jeśli rodzaj materiału na to pozwala, trwale zgnieść przed złożeniem do worka lub pojemnika, aby zmniejszyć objętość danego odpadu;
17.     Selektywnie zebrane odpady przekazywane są przedsiębiorcy w zamkniętych workach lub pojemnikach;
18.     Właściciel nieruchomości:
1)         na której prowadzona jest działalność handlowa, usługowa, gastronomiczna lub inna działalność gospodarcza, zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości w odpowiednią liczbę koszy, pojemników lub kontenerów do gromadzenia odpadów oraz w szczególności w okresie sezonu letniego do opróżniania ich nie rzadziej niż co dwa tygodnie, na podstawie umowy na odbiór odpadów, zawartej z przedsiębiorcą zarejestrowanym w rejestrze działalności regulowanej prowadzonym przez Wójta Gminy Choceń;
2)         na których nie zamieszkują mieszkańcy np. właściciele domków letniskowych, a powstają odpady komunalne są zobowiązani do zawarcia indywidualnej umowy z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Choceń, której przedmiotem będzie odbiór odpadów komunalnych z terenu nieruchomości.
3)         na której organizowane są imprezy plenerowe lub zgromadzenia w miejscach publicznych, zobowiązany jest do ustawienia odpowiedniej ilości pojemników do zbierania odpadów oraz do usunięcia odpadów i uprzątnięcia terenu niezwłocznie po zakończeniu imprezy (zgromadzenia), lecz nie później niż w ciągu 12 godzin od zakończenia imprezy (zgromadzenia).
 
 
ROZDZIAŁ II
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych. Warunki rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.
 
§ 4. 1. Określa się następujące rodzaje i minimalną pojemność worków i pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości:
1)        kosze uliczne o pojemności od 35 l – do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych;
2)        pojemniki o pojemności od 110 l – do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych i segregowanych odpadów komunalnych;
3)        worki o pojemności od 60 l – do zbierania segregowanych odpadów komunalnych, o których mowa w § 3 ust. 1 i 1.2;
4)        pojemniki o pojemności od 1100 l  – do zbierania segregowanych i niesegregowanych odpadów komunalnych, o których mowa w § 3 – dopuszczalne są dla budynków wielolokalowych, wspólnot mieszkaniowych oraz terenów niezamieszkałych.
2.         Wielkość pojemników winna być dostosowana:
1)        w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej do liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość, oraz częstotliwości odbioru odpadów;
2)        w nieruchomościach, gdzie nie zamieszkują mieszkańcy, do rodzaju prowadzonej działalności, powierzchni budynku lub nieruchomości, liczby pracujących lub przebywających osób oraz częstotliwości odbioru odpadów;
 
§ 5. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne należy gromadzić w pojemnikach o minimalnej pojemności uwzględniającej, z zastrzeżeniem § 6, następujące wielkości wytwarzania odpadów:
1)        30 l – na osobę w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych i wielolokalowych;
2)          5 l – na każdego ucznia i pracownika dla szkół wszelkiego typu;
3)          5 l – na każde dziecko i pracownika dla żłobków i przedszkoli;
4)        50 l – na każde 10 m2 powierzchni całkowitej dla lokali handlowych, jednak co najmniej jeden pojemnik 110 l na lokal;
5)        10 l – na każdego zatrudnionego dla punktów handlowych poza lokalem, jednak co najmniej jeden pojemnik 35 l na każdy punkt;
6)        20 l – na jedno miejsce konsumpcyjne dla lokali gastronomicznych, przy czym dla każdego lokalu zlokalizowany musi być co najmniej jeden pojemnik o pojemności minimum 240 l, lub kilka pojemników o łącznej, minimalnej pojemności 240 l;
7)        dla ulicznych punktów szybkiej konsumpcji co najmniej jeden pojemnik 110 l;
8)        dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych pojemnik 110 l na każdych 10 pracowników;
9)        110 l – dla działek rekreacyjnych i letniskowych na każdą działkę,
10)     110 l – dla ogródków działkowych na każdą działkę;
11)     w przypadku lokali handlowych i gastronomicznych, dla zapewnienia czystości wymagane jest również ustawienie na zewnątrz, poza lokalem, co najmniej jednego pojemnika na odpady o pojemności 35 l;
 
 
 
§ 6. Określa się rodzaje i pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów na terenach przeznaczonych do użytku publicznego:
1.         na terenach przeznaczonych do użytku publicznego przeznacza się do zbierania odpadów kosze uliczne o pojemności określonej w § 4 ust. 1 pkt 1;
2.         pojemniki o których mowa w ust. 1 lokalizuje się na chodnikach, przy obiektach użyteczności publicznej, przy przystankach komunikacji publicznej, w parkach;
3.         ilość i usytuowanie koszy ulicznych ustala zarządca wg rzeczywistego zapotrzebowania.
 
ROZDZIAŁ III
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenów nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego
 
§ 7. Ustala się następującą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości i terenów przeznaczonych do użytku publicznego:
1.         odpady komunalne niesegregowane (zmieszane):
1)        w zabudowie jednorodzinnej – odbierane są raz w miesiącu zgodnie z przyjętym na dany rok harmonogramem;
2)        w zabudowie wielorodzinnej  – odbierane są  raz w miesiącu zgodnie z przyjętym na dany rok harmonogramem;
3)        w ogródkach działkowych, działkach rekreacyjnych i letniskowych odbierane są co najmniej jeden raz w miesiącu w okresie od marca do października;
2.         odpady komunalne segregowane, frakcja sucha:
1)        w zabudowie jednorodzinnej- odbierane są raz w miesiącu zgodnie z przyjętym na dany rok harmonogramem lub na bieżąco w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
2)        w zabudowie wielorodzinnej – odbierane są raz w miesiącu zgodnie z przyjętym harmonogramem na dany rok lub na bieżąco w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych
 3. odpady komunalne segregowane, frakcja mokra ulegająca biodegradacji:
1)    w zabudowie jednorodzinnej – odbierane są jeden raz w miesiącu, zgodnie z przyjętym na dany   rok harmonogramem lub na bieżąco w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
 2)    w zabudowie wielorodzinnej  – odbierane są jeden raz w miesiącu, zgodnie z przyjętym na dany rok   harmonogramem lub na bieżąco w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
3)   odpady wielkogabarytowe odbierane są w miarę potrzeb w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
4)   odpady budowlane i rozbiórkowe odbierane są w miarę potrzeb w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
 
§ 8. Do zbierania okresowo zwiększonej ilości odpadów komunalnych, oprócz typowych pojemników, mogą być używane odpowiednio oznaczone worki z tworzyw sztucznych. 
 
 
§ 9. Ustala się częstotliwość i sposób pozbywania się nieczystości ciekłych:
1.         Opróżniania zbiorników bezodpływowych dokonuje uprawniony do tego podmiot. Opróżnienie zbiornika nie może być wykonane rzadziej niż 1 raz na pół roku;
2.         Opróżnianie z osadów ściekowych zbiorników oczyszczalni przydomowych wynika z ich instrukcji eksploatacji. Opróżnienie zbiornika nie może być wykonane rzadziej niż 1 raz na rok.
3.         Opróżnianie z osadów ściekowych zbiorników bezodpływowych lub oczyszczalni zlokalizowanych na terenach przeznaczonych do użytku publicznego wynika z ich instrukcji eksploatacji. Opróżnienie zbiornika nie może być wykonane rzadziej niż 1 raz na pół roku.
 
ROZDZIAŁ IV
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami
§ 10. Gmina Choceń w zakresie działań związanych z minimalizacją powstających odpadów na jej terenie, kierować się będzie w szczególności następującymi zasadami:
1.         Promowanie i rozwój działań edukacyjnych i informacyjnych związanych z ograniczeniem wytwarzania odpadów (kształtowanie właściwych postaw).
2.         Stwarzanie optymalnych warunków dla selektywnego zbierania odpadów na terenie gminy.
 
 
 
ROZDZIAŁ V
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi
 
§ 11. Określa się następujące obowiązki właścicieli utrzymujących zwierzęta domowe:
1.         w odniesieniu do psów:
1)        prowadzenie psa na uwięzi a psa rasy uznawanej za agresywną lub w inny sposób zagrażający otoczeniu - również w nałożonym kagańcu;
2)        zwolnienie przez właściciela nieruchomości psów ze smyczy na terenie nieruchomości może mieć miejsce w sytuacji, gdy nieruchomość jest ogrodzona w sposób uniemożliwiający jej opuszczenie przez psa i wykluczający samowolny dostęp osób trzecich, odpowiednio oznakowana tabliczką ze stosownym oznaczeniem;
2.         w odniesieniu do wszystkich zwierząt domowych:
1)        stały i skuteczny dozór;
2)        zwolnienie zwierząt domowych z uwięzi dopuszczalne jest wyłącznie na terenach zielonych i specjalnie oznakowanych, w sytuacji, gdy właściciel ma możliwość sprawowania kontroli nad ich zachowaniem, nie dotyczy ono psów ras uznanych za agresywne;
3)        usuwanie, przez właścicieli, zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta domowe w obiektach i na innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego.
ROZDZIAŁ VI
Wymagania odnośnie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej
 
§ 12. 1. Dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, tj. tereny zajęte pod budownictwo jednorodzinne, ogrody działkowe, tereny rekreacyjne i letniskowe wyłącznie na własne potrzeby, pod warunkiem, że nie sprawia to uciążliwości dla otoczenia i będzie prowadzone z zachowaniem warunków sanitarno- epidemiologicznych;
2.    Pszczoły należy trzymać w ulach, ustawionych w odległości, co najmniej 10 m od granicy nieruchomości w taki sposób, aby wylatujące i przylatujące pszczoły nie stanowiły uciążliwości dla właścicieli nieruchomości sąsiednich.
 
 
ROZDZIAŁ VII
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz terminy jej przeprowadzania
 
§ 13. Wyznacza się zabudowany obszar Gminy Choceń, jako obszar podlegający obowiązkowi przeprowadzenia deratyzacji w terminach od dnia 1 kwietnia do 30 kwietnia i od 1 października do 31 października.
Uchwała opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Nr poz. 1647 z dnia 2013-04-15

metryczka


Opublikował: Hania Gołębiewska (17 kwietnia 2013, 10:05:05)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1131