![]() |
Zarządzenie nr 149/2009Wójta Gminy Choceńz dnia 2 stycznia 2009w sprawie ustalenia zakresu zadań, obowiązków, uprawnień oraz upoważnień Sekretarza Gminy
Zarządzenie nr 149/2009
Wójta Gminy Choceń
z dnia 2 stycznia 2009
w sprawie ustalenia zakresu zadań, obowiązków, uprawnień oraz upoważnień Sekretarza Gminy
Na podstawie art. 31, art. 33 ust. 4, art. 39 ust. 2 i art. 46 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 5 ust. 4 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 223 poz. 1458) oraz
art. 268a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98 poz.1071 ze późn. zm.)
zarządzam, co następuje:
§ 1
Powierzam Pani Agnieszce Świątkowskiej - Sekretarzowi Gminy Choceń prowadzenie spraw Gminy Choceń w moim imieniu oraz ustalam zakres zadań, obowiązków, uprawnień oraz upoważnień w zakresie określonym w załączniku nr 1 do zarządzenia.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik nr 1
do zarządzenia nr 149/09
Wójta Gminy Choceń
z dnia 2 stycznia 2009 r.
Zakres spraw powierzonych do prowadzenia w imieniu Wójta Gminy oraz zakres zadań, obowiązków, uprawnień oraz upoważnień Sekretarza Gminy – Agnieszki Świątkowskiej.
I. Zakres zadań.
1. W przypadku nieobecności Wójta lub jego zastępcy zastępuje ich w prowadzeniu bieżących spraw gminy.
2. Organizuje pracę w Urzędzie i odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie komórek organizacyjnych Urzędu.
3. Zapewnia realizację zadań Urzędu ustalonych przez Radę, Wójta i jego zastępcę.
4. Nadzoruje przestrzeganie dyscypliny pracy w Urzędzie.
5. Nadzoruje jakość i terminowość załatwiania spraw.
6. Podejmuje działania na rzecz podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez pracowników Urzędu.
7. Sprawuje i nadzoruje kontrolę wewnętrzną i zewnętrzną.
8. Podejmuje działania na rzecz poprawy wyposażenia materiałowo – technicznego urzędu.
9. Nadzoruje przestrzeganie zasad zawartych w instrukcji kancelaryjnej i jednolitym rzeczowym wykazie akt.
10. Zapewnia prawidłowe funkcjonowanie obsługi kancelaryjnej Urzędu, obiegu dokumentów i przepływu informacji.
11. Zapewnia przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej.
12. Zapewnia przestrzeganie zasad zawartych w regulaminie organizacyjnym urzędu.
13. W zakresie ustalonym przez Wójta lub jego zastępcę przygotowuje propozycje programów, analiz i uchwał przedkładanych Radzie Gminy.
14. Organizuje wykonanie zadań określonych na bieżąco w różnego rodzaju aktach prawnych.
15. Sprawuje nadzór nad prowadzeniem spraw osobowych pracowników samorządowych.
16. Realizuje zadania w dziedzinie obronności i obrony cywilnej określonych odrębnie.
17. Wykonuje inne zadania zlecone przez Wójta lub jego zastępcę.
II. Obowiązki.
1. Sumienne i staranne wykonywanie swoich obowiązków.
2. Znać i stosować w praktyce prawo administracyjne i materialne z zakresu działania gminy.
3. Dbać o należyte i zgodne z interesem społecznym wykonywanie zdań na zajmowanym stanowisku.
III. Uprawnienia pracownicze.
Uprawnienia pracownika samorządowego określa ustawa o pracownikach samorządowych oraz Kodeks pracy.
IV. Zakres upoważnień.
1. Podpisywanie pism w bieżących sprawach gminy z wyjątkiem kierowanych do Rady Gminy, Sejmiku i Wojewody.
2. W przypadku nieobecności Wójta Gminy podpisywanie pism i decyzji we wszystkich indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, a także postanowień i zaświadczeń. Upoważnienie powyższe nie dotyczy spraw kadrowych.
3. Podpisywanie dokumentów finansowych w sprawach co do których podjęto decyzje lub przyjęto odpowiednie ustalenia oraz wynikających z bieżącego działania gminy.
4. Wydawanie poleceń pracownikom z zakresu swojego działania.
Przyjęłam do wiadomości i stosowania
……………..…………………………..
metryczka
Opublikował: Hania Gołębiewska (22 września 2010, 11:44:46)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 972