

Protokół z XIV sesji Rady Gminy kadencji 2018-2023
Protokół
z XIV posiedzenia Rady Gminy Choceń odbytego w dni 30 grudnia 2019 roku.
-Sesja miała miejsce w sali konferencyjnej UG, w godz.13.00-15.06
Obrady były transmitowane i utrwalono nagranie z obrad.
Ad.1. Otwarcie XIV sesji Rady Gminy kadencja 2018-2023 dokonał przewodniczący Rady Gminy Józef Dąbrowski, witając Wójta Gminy Romana Nowakowskiego, Skarbnika Gminy Beatę Piłatowską, Panią Ilonę Walczak, kierownika Krzysztofa Wojtalika oraz wszystkich radnych i sołtysów uczestniczących w obradach.
W obradach uczestniczyło 14 radnych, nieobecny radny Karol Lipowski, wobec czego obrady i podjęte uchwały są prawomocne.
/Lista obecności radnych stanowi załącznik do protokołu./
Ad.2.Przewodniczący Rady Gminy przedstawił porządek obrad:
1.Otwarcie obrad sesji Rady Gminy.
2.Sprawy organizacyjne
- stwierdzenie prawomocności obrad,
- powołanie sekretarza obrad Sesji Rady Gminy
- przyjęcie porządku obrad
- zgłoszenie uwag i poprawek do protokołu
3. Sprawozdanie Wójta z działalności między sesjami.
4.Sprawozdanie z działalności Gminnej Spółki Wodnej w Choceniu.
5.Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:
1) uchwalenie budżetu Gminy Choceń na rok 2020 oraz uchwalenie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Choceń na lata 2020-2034.
6. Informacja o wniesionych interpelacjach i zapytaniach
7. Oświadczenia i sprawy różne
8. Zakończenie obrad sesji Rady Gminy
Przewodniczący obrad poddał przedstawiony porządek obrad pod głosowanie. Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad, dokonał wyboru sekretarza obrad- radny Krzysztof Zawacki.
Uwag do protokołu z poprzedniej sesji nie wniesiono.
Za przyjęciem przedstawionego porządku głosowało 14 radnych.
Ad 3. Sprawozdanie Wójta z działalności między sesjami.
Sprawozdanie przedstawił Wójt Gminy Choceń Roman Nowakowski, podsumowując ważne wydarzenia roku 2019.
W sprawozdaniu poruszono sprawę kontroli w szkole, w celu zbadania poprawności funkcjonowania systemu wynagrodzeń nauczycieli, w związku z tym przewodniczący RG zaproponował powołanie 2 osobowej komisji w składzie:
-Tadeusz Karol Ruciński
-Zenon Krzyżak
Przewodniczący Rady poddał kandydaturę radnych do komisji pod głosowanie : za-12, komisja została powołana.
Pytania do sprawozdania:
r.Z.Krzyżak- zapytał o plany na zagospodarowanie zakupionego skwerku?
r.M.Bagiński- zapytał o wzrost kosztów bieżącego funkcjonowania gminy poprzez dodatkowe koszta ujęta w sprawozdaniu?
r.K.Zawacki- zapytał czy uregulowano sprawę przyłączy wody w gminie Choceń dla mieszkańców innych gmin? Poruszył również kwestię niezdolności do użytkowania studni w Bodzanówku.
Wójt- skwerek pozostanie w celach rekreacyjnych, budżet zwiększy się o koło 1 do 2 mln złotych, sprawa przyłączy wody w Gminie Chodecz została już uregulowana, w tym sezonie Chodecz będzie zaopatrywał swoich mieszkańców. W Bodzanówku będzie przeprowadzona kompleksowa diagnostyka studni w celu ustalenia przyczyny bakterii i wprowadzone zostaną środki zapobiegawcze w celu uzyskania wody zdatnej do spożycia.
r.Biegniewska- poruszyła kwestię selekcji śmieci oraz limitów na wywóz śmieci.
Wójt- wyjaśnił, że ograniczenia dotyczą gminy jako jednostki, a nie każdego mieszkańca z osobna. Wszystkich bez wyjątku obowiązuje segregacja odpadów.
Przewodniczący Rady poddał sprawozdanie Wójta z działalności między sesjami pod głosowanie : za-14
/godz. nagrania od 04:18-1:06:45/
Ad 4. Sprawozdanie z działalności Gminnej Spółki Wodnej w Choceniu.
W zastępstwie za kierownika Dawida Dalmanna sprawozdanie przedstawiła księgowa spółki Ilona Walczak , przedstawiając najważniejsze zagadnienia finansowe i zakres wykonanych przez spółkę prac.
Uwag do sprawozdania nie wniesiono.
Przewodniczący rady poddał sprawozdanie z działalności Gminnej Spółki Wodnej pod głosowanie : za-14
/godz. nagrania od 1:06:47-1:12:00/
Przewodniczący RG ogłosił 15 minutową przerwę.
/godz. nagrania od 1:12:02-1:36:35/
Ad 5. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:
1) uchwalenie budżetu Gminy Choceń na rok 2020 oraz uchwalenie Wieloletniej
Prognozy Finansowej Gminy Choceń na lata 2020-2034.
Projekt przedstawiła Skarbnik Gminy Beata Piłatowska.
r.T.Ruciński- zapytał, czy zaplanowano wydatki na oznaczenie dróg, jakie jak np. ograniczenia prędkości czy tablice miejscowości?
Wójt-są to wydatki bieżące, których nie uwzględnia się w budżecie szczegółowym.
r.K.Zawacki- na poprzedniej sesji zgłaszał wniosek odnośnie funduszu sołeckiego, jego wniosek został odrzucony, ale uważa za konieczne na następnej sesji uregulować sprawy związane z funduszem sołeckim, bo jest sytuacja, że w jednym sołectwie jest wyjątek.
Wójt odniósł się do uwagi radnego Zawackiego, innych uwag nie wnoszono.
Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr XIV/103/19 pod głosowanie : za-14
Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr XIV/102/19 pod głosowanie : za-14
/godz. nagrania od 1:36:36-2:03:24/
Ad 6. Informacja o wniesionych interpelacjach i zapytaniach
Brak
Ad 7.Oświadczenia i sprawy różne
r.K.Zawacki- ponownie poruszył temat znaków z numerami posesji w sołectwach, oraz poprawy bezpieczeństwa na odcinku Jarantowice , gdzie był wypadek i przejścia na skrzyżowaniu Wichrowice- Śmiłowice. Radny dostał odpowiedz z Zarządu Dróg, ale dotyczyła ona zupełnie innego przejścia dla pieszych
Wójt-gmina nie ma wpływu na odpowiedzi Zarządu Dróg, jednak postara się ponownie wyjaśnić o jakie przejście chodzi, oznaczenia posesji mają być wszystkie zrobione w jednym programie , z pozyskaniem środków zewnętrznych, dlatego trzeba poczekać pewien czas.
/godz. nagrania od 2:03:38- 2:05:28/
Ad 8. Zakończenie posiedzenia.
Przewodniczący zamknął posiedzenie XIV sesji.
/Wszystkie materiały przedstawione na sesji są załącznikami do protokołu w formie papierowej./
Link do nagrania: https://www.youtube.com/watch?v=bmS9skHpmzw&feature=youtu.be
Protokołowała: Martyna Gorzkowska
Przewodniczący Rady: Józef Jakób Dąbrowski
metryczka
Wytworzył: Anna Nitecka (24 lutego 2020)
Opublikował: Hanna Gołębiewska (24 lutego 2020, 14:58:25)
Ostatnia zmiana: Martyna Gorzkowska (31 grudnia 2020, 10:48:22)
Zmieniono: przeniesienie
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 333