Protokół z VIII sesji Rady Gminy kadencji 2018-2023


Protokół
z VIII posiedzenia Rady Gminy Choceń odbytego w dniu 18 czerwca 2019 roku.
sesja miała miejsce w sali konferencyjnej UG, w godz.13.00-16.14.
 Obrady były transmitowane i utrwalono nagranie z obrad.


Ad.1. Otwarcia VIII sesji rady Gminy kadencja 2018-2023 dokonał przewodniczący Rady Gminy Józef Dąbrowski, witając Wójta Gminy Romana Nowakowskiego,  Sekretarza Gminy- Agnieszkę Świątkowską, Skarbnika Gminy Beatę Piłatowską,  obsługę rady Szymona Bełkowskiego i  Annę Nitecką oraz wszystkich radnych i sołtysów uczestniczących w obradach.
W obradach uczestniczyło 14 radnych, nieobecny radny- Delewski Bartosz , wobec czego obrady i podjęte uchwały są prawomocne./Lista obecności radnych stanowi załącznik do protokołu./

Ad.2.Przewodniczący Rady Gminy przedstawił porządek obrad:
1.Otwarcie obrad sesji Rady Gminy.
2.Sprawy organizacyjne
     - stwierdzenie prawomocności obrad,
     - powołanie sekretarza obrad Sesji Rady Gminy 
     - przyjęcie porządku obrad
     - zgłoszenie uwag i poprawek do protokołu
3.Sprawozdanie Wójta z działalności między sesjami;
4.Przedstawienie Raportu o stanie gminy, debata, rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi gminy wotum zaufania.
5. Rozpatrzenia i zatwierdzenie sprawozdań oraz udzielenie absolutorium Wójtowi gminy 
   za rok 2018:
   a) sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2018 i sprawozdanie finansowe;
   b) uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w
   sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2018
   rok;
   c) wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie wyrażenia opinii o wykonaniu budżetu gminy
    i wniosek o udzielenie absolutorium Wójtowi gminy Choceń;
  d) uchwała Składu Orzekającego Regionalnej izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w
  sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Wójtowi gminy   
  Choceń;
  e) dyskusja;
  f) projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdań finansowych
   i sprawozdania z wykonania budżetu gminy Choceń za 2018 r.;
  g) projektu uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi gminy Choceń absolutorium z tytułu
   wykonania budżetu za rok 2018.
6.Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:
   1) zmiany budżetu gminy Choceń na 2018 oraz zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej
   Gminy Choceń;
   2) poboru podatków i opłat w drodze inkasa oraz wyznaczenia inkasentów i wysokości
   wynagrodzenia za inkaso;
   3) powołanie zespołu do spraw opiniowania zgłoszonych kandydatów na ławników
   sądowych;
   4) udzielenie pomocy dla Powiatu Włocławskiego przy wykonywaniu remontu ciągu
   pieszego przy drodze powiatowej;
   5) zniesienia nazwy ulicy Deszczowa w Czerniewicach;
   6)ustalenia wysokości opłat za pobyt, maksymalnej wysokości opłaty za wyżywienie oraz
    zwolnienia od ponoszonych opłat za pobyt dziecka w Żłobku „Pomponik” w Choceniu
   7) zatwierdzenie zarządzenia porządkowego Wójta Gminy Choceń; 
7.Informacje o wniesionych interpelacjach i zapytaniach.
8.Oświadczenia i sprawy różne
9.Zakończenie obrad sesji Rady Gminy
 
r.T.Ruciński- zauważył, że w pkt. 6 ,1) jest błąd 2018 zamiast 2019.

p.Sekretarz- wniosła o dodanie pkt. „w sprawie przyjęcia projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków w Gminie Choceń „ ponieważ poprzedni projekt nie został pozytywie rozpatrzony przez Wody Polskie.

 Przewodniczący poddał wniosek pod głosowanie: za -14 radnych

Przewodniczący RG-  punkt zostanie rozpatrzony jako podpunkt 8 punktu 6.
Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad, na sekretarza obrad powołał wg listy obecności- radnego Karola Lipowskiego
Przewodniczący RG poddał przedstawiony porządek obrad pod głosowanie.
Za przyjęciem przedstawionego porządku głosowało 14 radnych

Przewodniczący zapytał czy są uwagi i poprawki do protokołu
r.T.Ruciński- powiedział, że zgłaszał prawo jazdy kategorii D , a nie B.


Ad 3. Sprawozdanie Wójta z działalności między sesjami;

Sprawozdanie przedstawił Wójt Gminy Choceń Roman Nowakowski, sprawozdanie zostało uzupełnione przez Kierownika Krzysztofa Wojtalika

r.T.Ruciński- zapytał kiedy znak został wstawiony?
K.Wojtalik- podał termin oraz wyjaśnił, że otrzymał takie informacje.
r.T.Ruciński- powiedział, że taki znak nie jest postawiony.
K.Wojtalik- wyjaśnił, że taka informacje otrzymał z Powiatowego Zarządu Dróg.
r.T.Ruciński – wyjaśnił o jaki znak  mu chodzi.
K.Wojtalik- powiedział od kogo otrzymał daną informację.
r.T.Ruciński- poprosił o dalszą interwencje w tej sprawie, zapytał też kto ma zbierać śmieci z rowów, które zgłaszał?
K.Wojtalik – powiedział , że odpowiedzialny za to jest inny organ , kierownikiem jest p.Mularski i to z nim należy się kontaktować.
r.T.Ruciński- uważa, że na terenie Gminy Choceń wszystkie rowy powinny być czyszczone przez pracowników gminnych.
Wójt- wyjaśnił, że gmina nie ma wpływu na instytucje powiatowe i wojewódzkie , a dane  działania były by bezprawne.
r.K.Zawacki- zapytał o drogę od Szatek do Skibic, po której będzie odbywał się dowóz dzieci do szkoły, kiedy będą tam wykonywane prace i czy gmina wystąpi o dofinansowanie.
Wójt- wyjaśnił, że inwestycja będzie realizowana ze środków FOGRU i realizacja nastąpi w 2021 roku.
r.T.Ruciński- zapytał, czy są chętni do zakupu mieszkań w planowanym nowo powstałym bloku?
Wójt- wyjaśnił, że jest duże zainteresowanie.
r.S.Świątkowski- zapytał czy zakupiona kosiarka łamana jest czynna?
K.Wojtalik- wyjaśnił, że kosiarka biegowa pracuje przez cały czas na terenie gminy.


Przewodniczący Rady poddał sprawozdanie Wójta  z działalności między sesjami pod głosowanie : za-14 /godz. nagrania od 9:17 do 42:00/


Ad 4. Przedstawienie Raportu o stanie gminy, debata, rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi gminy wotum zaufania.

Raport przedstawił Wójt Gminy Choceń

Przewodniczący poddał uchwałę VIII/53/19 pod głosowanie za- 13 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu
/godz. nagrania od 42:02 do 1:21:12/

Przewodniczący ogłosił 10 minutową przerwę w obradach. /godz. nagrania  od 1:21:13 do 1:35:36/


Ad 5. Rozpatrzenia i zatwierdzenie sprawozdań oraz udzielenie absolutorium Wójtowi   gminy za rok 2018:

a) sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2018 i sprawozdanie finansowe;
Sprawozdanie przedstawiła skarbnik Gminy Beata Piłatowska

b) uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w    sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2018  rok; Uchwałę przedstawiła skarbnik Gminy Beata Piłatowska


c) wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie wyrażenia opinii o wykonaniu budżetu gminy   i wniosek o udzielenie absolutorium Wójtowi gminy Choceń;
Wniosek rozpatrzony pozytywnie przedstawił przewodniczący Komisji Rewizyjnej - Michał Bagiński.

d) uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w
sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Wójtowi gminy   
Choceń;
Uchwałę przedstawiła skarbnik Gminy Beata Piłatowska
 
e) dyskusja;
Dyskusji nie podjęto


f) projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdań finansowych
i sprawozdania z wykonania budżetu gminy Choceń za 2018 r.;

Przewodniczący poddał uchwałę VIII/54/19 pod głosowanie za- 13 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu
g) projektu uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi gminy Choceń absolutorium z tytułu
wykonania budżetu za rok 2018.


Przewodniczący poddał uchwałę VIII/55/19 pod głosowanie za- 13 radnych, 1 radny przeciw
/godz. nagrania  od 1:35:38 do 1:54:48/
Przewodniczący ogłosił przerwę w obradach. /godz. nagrania  od 1:54:48 do 2:29:25/
 
Ad 6.Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:
1) zmiany budżetu gminy Choceń na 2018 oraz zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej
Gminy Choceń;
Projekt przedstawiła Skarbnik Beata Piłatowska

r.Z.Krzyżak- zapytał o wynagrodzenie tzw. bezosobowe
p.Skarbnik- wyjaśniła, że są to między innymi  umowy o dzieło , umowy zlecenia itp.

Przewodniczący rady poddał projekt uchwały Nr VIII/57/19 pod głosowanie : za-13 radnych obecnych na sali

Przewodniczący rady poddał projekt uchwały Nr VIII/56/19 pod głosowanie : za-13 radnych obecnych na sali

/godz. nagrania od 2:29:25 do 2:35:10/
2) poboru podatków i opłat w drodze inkasa oraz wyznaczenia inkasentów i wysokości
wynagrodzenia za inkaso;
Projekt przedstawił Wójt Gminy Roman Nowakowski, uzupełniła sekretarz gminy Agnieszka Świątkowska
Uwag do projektu nie wniesiono.
Przewodniczący rady poddał projekt uchwały Nr VIII/58/19 pod głosowanie : za-12 radnych obecnych na sali, 1 radny wstrzymał się od głosu
/godz. nagrania od 2:35:10 do 2:37:53/


3) powołanie zespołu do spraw opiniowania zgłoszonych kandydatów na ławników
sądowych;
Projekt przedstawiła Sekretarz Gminy Agnieszka Świątkowska

r.J.Dąbrowski- powołał do zespołu radnego Józefa Dąbrowskiego, który wyraził zgodę.

Radni zaproponowali do zespołu Zdzisława Zawackiego i Podlaską Joannę, którzy również wyrazili zgodę

Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr VIII/59/19 pod głosowanie : za-13 radnych obecnych na sali
/godz. nagrania od 2:37:54 do 2:40:55/



4) udzielenie pomocy dla Powiatu Włocławskiego przy wykonywaniu remontu ciągu
pieszego przy drodze powiatowej;

Projekt przedstawiła Sekretarz Gminy Agnieszka Świątkowska
Uwag do projektu nie wniesiono.

Przewodniczący rady poddał projekt uchwały Nr VIII/60/19 pod głosowanie : za-13 radnych obecnych na sali
/godz. nagrania od 2:40:56 do 2:42:32/

5) zniesienia nazwy ulicy Deszczowa w Czerniewicach;

Projekt przedstawiła Sekretarz Gminy Agnieszka Świątkowska
Uwag do projektu nie wniesiono.

Przewodniczący rady poddał projekt uchwały Nr VIII/61/19 pod głosowanie : za-13 radnych obecnych na sali
/godz. nagrania od  2:42:33 do 2:43:48/

6) ustalenia wysokości opłat za pobyt, maksymalnej wysokości opłaty za wyżywienie oraz
zwolnienia od ponoszonych opłat za pobyt dziecka w Żłobku „Pomponik” w Choceniu

Projekt przedstawiła Sekretarz Gminy Agnieszka Świątkowska
r.Z.Krzyżak- zapytał, czy rodzice będą zwolnieni z opłat z ramach dofinansowania przez 2 lata
p.Sekretarz- wyjaśniła, że dofinansowanie będzie obejmowało 2 lata, wyjaśniła na co będzie zakupione w ramach dofinansowania.
p.Wójt- wyjaśnił jakie stanowiska będą w żłobku i jaki jest zakres dofinansowania, ile jest zgłoszonych chętnych i kto ma pierwszeństwo  zapisu.

Przewodniczący rady poddał projekt uchwały Nr VIII/62/19 pod głosowanie : za-13 radnych obecnych na sali
/godz. nagrania od  2:43:49 do 2:49:23
7) zatwierdzenie zarządzenia porządkowego Wójta Gminy Choceń; 

Projekt przedstawiła Sekretarz Gminy Agnieszka Świątkowska
r.Z.Krzyżak- poruszył sprawę podlewania skwerku w Choceniu.
p.Wójt- wyjaśnił, że zakaz dotyczy wszystkich użytkowników, a gmina powinna dawać przykład, i wyjaśnił, że zakaz dotyczy godzin 7:00-23:00.
r.K.Zawacki- zapytał, czy zużycie wody w nocy zwiększyło się
D.Dalmann- wyjaśnił, że nocne podlewanie nie ma większego wpływu na ilość wody, chodzi jedynie o jednoczesny pobór wody przez mieszkańców i przez sadowników w dzień, wyjaśnił, które miejscowości maja największy problem z poborem wody. Wyjaśnił, że działkowicze na działkach na terenie administracyjnym  gminy Chodecz, będą przełączani do wodociągów Gminy Chodecz.

Przewodniczący rady poddał projekt uchwały Nr VIII/63/19 pod głosowanie : za-13 radnych obecnych na sali
/godz. nagrania od 2:49:23 do 2:56:28/
8) w sprawie przyjęcia projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków w Gminie Choceń

Projekt przedstawił kierownik Dawid Dalmann
Uwag do projektu nie wniesiono.

Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr VIII/64/19 pod głosowanie : za-13 radnych obecnych na sali
/godz. nagrania od 2:56:28 do 3:00:03/
Ad 7.Informacje o wniesionych interpelacjach i zapytaniach.
Interpelacje nie wpłynęły

Ad 8.Oświadczenia i sprawy różne
Głos zabrali kandydaci w wyborach do Izby Rolniczej Michał Bącela  oraz Krzysztof Czarniak.

Sprawozdanie Wójta uzupełnił Kierownik Dawid Dalmann, który nie był obecny podczas przedstawiania sprawozdania.

r.B.Biegniewska- zapytała o dokończenie prac przy rowie na ulicy Górniak
Sołtys Zwoliński - poruszył kwestię drogi w Wilkowiczkach, gdzie wywiezione są kamień i ziemia, nie ma nikogo kto zajął by się rozrzuceniem, co blokuje prace polowe rolników.
p.Wójt- obiecał zając się sprawą.
r.S.Świątkowski-  zapytał o termin oddania studni
D.Dalmann- wyjaśnił ile trwają procedury


/godz. nagrania od 3:00:03 do 3:14:48/
 
Ad 9. Zakończenie posiedzenia.
Przewodniczący zamknął posiedzenie VIII sesji.   


/Wszystkie materiały przedstawione na sesji są załącznikami do protokołu w formie papierowej./
Link do nagrania:  https://www.youtube.com/watch?v=6m0k4vTnfoI
Protokołowała: Anna Nitecka
Przewodniczący Rady: Józef Jakób Dąbrowski

metryczka


Wytworzył: Anna Nitecka (17 lipca 2019)
Opublikował: Hanna Gołębiewska (17 lipca 2019, 15:02:08)

Ostatnia zmiana: Martyna Gorzkowska (31 grudnia 2020, 10:47:12)
Zmieniono: przeniesienie

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 385