

Protokół z VIII sesji Rady Gminy kadencji 2018-2023
Protokół
z VIII posiedzenia Rady Gminy Choceń odbytego w dniu 18 czerwca 2019 roku.
sesja miała miejsce w sali konferencyjnej UG, w godz.13.00-16.14.
Obrady były transmitowane i utrwalono nagranie z obrad.
Ad.1. Otwarcia VIII sesji rady Gminy kadencja 2018-2023 dokonał przewodniczący Rady Gminy Józef Dąbrowski, witając Wójta Gminy Romana Nowakowskiego, Sekretarza Gminy- Agnieszkę Świątkowską, Skarbnika Gminy Beatę Piłatowską, obsługę rady Szymona Bełkowskiego i Annę Nitecką oraz wszystkich radnych i sołtysów uczestniczących w obradach.
W obradach uczestniczyło 14 radnych, nieobecny radny- Delewski Bartosz , wobec czego obrady i podjęte uchwały są prawomocne./Lista obecności radnych stanowi załącznik do protokołu./
Ad.2.Przewodniczący Rady Gminy przedstawił porządek obrad:
1.Otwarcie obrad sesji Rady Gminy.
2.Sprawy organizacyjne
- stwierdzenie prawomocności obrad,
- powołanie sekretarza obrad Sesji Rady Gminy
- przyjęcie porządku obrad
- zgłoszenie uwag i poprawek do protokołu
3.Sprawozdanie Wójta z działalności między sesjami;
4.Przedstawienie Raportu o stanie gminy, debata, rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi gminy wotum zaufania.
5. Rozpatrzenia i zatwierdzenie sprawozdań oraz udzielenie absolutorium Wójtowi gminy
za rok 2018:
a) sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2018 i sprawozdanie finansowe;
b) uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w
sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2018
rok;
c) wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie wyrażenia opinii o wykonaniu budżetu gminy
i wniosek o udzielenie absolutorium Wójtowi gminy Choceń;
d) uchwała Składu Orzekającego Regionalnej izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w
sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Wójtowi gminy
Choceń;
e) dyskusja;
f) projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdań finansowych
i sprawozdania z wykonania budżetu gminy Choceń za 2018 r.;
g) projektu uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi gminy Choceń absolutorium z tytułu
wykonania budżetu za rok 2018.
6.Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:
1) zmiany budżetu gminy Choceń na 2018 oraz zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej
Gminy Choceń;
2) poboru podatków i opłat w drodze inkasa oraz wyznaczenia inkasentów i wysokości
wynagrodzenia za inkaso;
3) powołanie zespołu do spraw opiniowania zgłoszonych kandydatów na ławników
sądowych;
4) udzielenie pomocy dla Powiatu Włocławskiego przy wykonywaniu remontu ciągu
pieszego przy drodze powiatowej;
5) zniesienia nazwy ulicy Deszczowa w Czerniewicach;
6)ustalenia wysokości opłat za pobyt, maksymalnej wysokości opłaty za wyżywienie oraz
zwolnienia od ponoszonych opłat za pobyt dziecka w Żłobku „Pomponik” w Choceniu
7) zatwierdzenie zarządzenia porządkowego Wójta Gminy Choceń;
7.Informacje o wniesionych interpelacjach i zapytaniach.
8.Oświadczenia i sprawy różne
9.Zakończenie obrad sesji Rady Gminy
r.T.Ruciński- zauważył, że w pkt. 6 ,1) jest błąd 2018 zamiast 2019.
p.Sekretarz- wniosła o dodanie pkt. „w sprawie przyjęcia projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków w Gminie Choceń „ ponieważ poprzedni projekt nie został pozytywie rozpatrzony przez Wody Polskie.
Przewodniczący poddał wniosek pod głosowanie: za -14 radnych
Przewodniczący RG- punkt zostanie rozpatrzony jako podpunkt 8 punktu 6.
Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad, na sekretarza obrad powołał wg listy obecności- radnego Karola Lipowskiego
Przewodniczący RG poddał przedstawiony porządek obrad pod głosowanie.
Za przyjęciem przedstawionego porządku głosowało 14 radnych
Przewodniczący zapytał czy są uwagi i poprawki do protokołu
r.T.Ruciński- powiedział, że zgłaszał prawo jazdy kategorii D , a nie B.
Ad 3. Sprawozdanie Wójta z działalności między sesjami;
Sprawozdanie przedstawił Wójt Gminy Choceń Roman Nowakowski, sprawozdanie zostało uzupełnione przez Kierownika Krzysztofa Wojtalika
r.T.Ruciński- zapytał kiedy znak został wstawiony?
K.Wojtalik- podał termin oraz wyjaśnił, że otrzymał takie informacje.
r.T.Ruciński- powiedział, że taki znak nie jest postawiony.
K.Wojtalik- wyjaśnił, że taka informacje otrzymał z Powiatowego Zarządu Dróg.
r.T.Ruciński – wyjaśnił o jaki znak mu chodzi.
K.Wojtalik- powiedział od kogo otrzymał daną informację.
r.T.Ruciński- poprosił o dalszą interwencje w tej sprawie, zapytał też kto ma zbierać śmieci z rowów, które zgłaszał?
K.Wojtalik – powiedział , że odpowiedzialny za to jest inny organ , kierownikiem jest p.Mularski i to z nim należy się kontaktować.
r.T.Ruciński- uważa, że na terenie Gminy Choceń wszystkie rowy powinny być czyszczone przez pracowników gminnych.
Wójt- wyjaśnił, że gmina nie ma wpływu na instytucje powiatowe i wojewódzkie , a dane działania były by bezprawne.
r.K.Zawacki- zapytał o drogę od Szatek do Skibic, po której będzie odbywał się dowóz dzieci do szkoły, kiedy będą tam wykonywane prace i czy gmina wystąpi o dofinansowanie.
Wójt- wyjaśnił, że inwestycja będzie realizowana ze środków FOGRU i realizacja nastąpi w 2021 roku.
r.T.Ruciński- zapytał, czy są chętni do zakupu mieszkań w planowanym nowo powstałym bloku?
Wójt- wyjaśnił, że jest duże zainteresowanie.
r.S.Świątkowski- zapytał czy zakupiona kosiarka łamana jest czynna?
K.Wojtalik- wyjaśnił, że kosiarka biegowa pracuje przez cały czas na terenie gminy.
Przewodniczący Rady poddał sprawozdanie Wójta z działalności między sesjami pod głosowanie : za-14 /godz. nagrania od 9:17 do 42:00/
Ad 4. Przedstawienie Raportu o stanie gminy, debata, rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi gminy wotum zaufania.
Raport przedstawił Wójt Gminy Choceń
Przewodniczący poddał uchwałę VIII/53/19 pod głosowanie za- 13 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu
/godz. nagrania od 42:02 do 1:21:12/
Przewodniczący ogłosił 10 minutową przerwę w obradach. /godz. nagrania od 1:21:13 do 1:35:36/
Ad 5. Rozpatrzenia i zatwierdzenie sprawozdań oraz udzielenie absolutorium Wójtowi gminy za rok 2018:
a) sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2018 i sprawozdanie finansowe;
Sprawozdanie przedstawiła skarbnik Gminy Beata Piłatowska
b) uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2018 rok; Uchwałę przedstawiła skarbnik Gminy Beata Piłatowska
c) wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie wyrażenia opinii o wykonaniu budżetu gminy i wniosek o udzielenie absolutorium Wójtowi gminy Choceń;
Wniosek rozpatrzony pozytywnie przedstawił przewodniczący Komisji Rewizyjnej - Michał Bagiński.
d) uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w
sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Wójtowi gminy
Choceń;
Uchwałę przedstawiła skarbnik Gminy Beata Piłatowska
e) dyskusja;
Dyskusji nie podjęto
f) projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdań finansowych
i sprawozdania z wykonania budżetu gminy Choceń za 2018 r.;
Przewodniczący poddał uchwałę VIII/54/19 pod głosowanie za- 13 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu
g) projektu uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi gminy Choceń absolutorium z tytułu
wykonania budżetu za rok 2018.
Przewodniczący poddał uchwałę VIII/55/19 pod głosowanie za- 13 radnych, 1 radny przeciw
/godz. nagrania od 1:35:38 do 1:54:48/
Przewodniczący ogłosił przerwę w obradach. /godz. nagrania od 1:54:48 do 2:29:25/
Ad 6.Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:
1) zmiany budżetu gminy Choceń na 2018 oraz zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej
Gminy Choceń;
Projekt przedstawiła Skarbnik Beata Piłatowska
r.Z.Krzyżak- zapytał o wynagrodzenie tzw. bezosobowe
p.Skarbnik- wyjaśniła, że są to między innymi umowy o dzieło , umowy zlecenia itp.
Przewodniczący rady poddał projekt uchwały Nr VIII/57/19 pod głosowanie : za-13 radnych obecnych na sali
Przewodniczący rady poddał projekt uchwały Nr VIII/56/19 pod głosowanie : za-13 radnych obecnych na sali
/godz. nagrania od 2:29:25 do 2:35:10/
2) poboru podatków i opłat w drodze inkasa oraz wyznaczenia inkasentów i wysokości
wynagrodzenia za inkaso;
Projekt przedstawił Wójt Gminy Roman Nowakowski, uzupełniła sekretarz gminy Agnieszka Świątkowska
Uwag do projektu nie wniesiono.
Przewodniczący rady poddał projekt uchwały Nr VIII/58/19 pod głosowanie : za-12 radnych obecnych na sali, 1 radny wstrzymał się od głosu
/godz. nagrania od 2:35:10 do 2:37:53/
3) powołanie zespołu do spraw opiniowania zgłoszonych kandydatów na ławników
sądowych;
Projekt przedstawiła Sekretarz Gminy Agnieszka Świątkowska
r.J.Dąbrowski- powołał do zespołu radnego Józefa Dąbrowskiego, który wyraził zgodę.
Radni zaproponowali do zespołu Zdzisława Zawackiego i Podlaską Joannę, którzy również wyrazili zgodę
Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr VIII/59/19 pod głosowanie : za-13 radnych obecnych na sali
/godz. nagrania od 2:37:54 do 2:40:55/
4) udzielenie pomocy dla Powiatu Włocławskiego przy wykonywaniu remontu ciągu
pieszego przy drodze powiatowej;
Projekt przedstawiła Sekretarz Gminy Agnieszka Świątkowska
Uwag do projektu nie wniesiono.
Przewodniczący rady poddał projekt uchwały Nr VIII/60/19 pod głosowanie : za-13 radnych obecnych na sali
/godz. nagrania od 2:40:56 do 2:42:32/
5) zniesienia nazwy ulicy Deszczowa w Czerniewicach;
Projekt przedstawiła Sekretarz Gminy Agnieszka Świątkowska
Uwag do projektu nie wniesiono.
Przewodniczący rady poddał projekt uchwały Nr VIII/61/19 pod głosowanie : za-13 radnych obecnych na sali
/godz. nagrania od 2:42:33 do 2:43:48/
6) ustalenia wysokości opłat za pobyt, maksymalnej wysokości opłaty za wyżywienie oraz
zwolnienia od ponoszonych opłat za pobyt dziecka w Żłobku „Pomponik” w Choceniu
Projekt przedstawiła Sekretarz Gminy Agnieszka Świątkowska
r.Z.Krzyżak- zapytał, czy rodzice będą zwolnieni z opłat z ramach dofinansowania przez 2 lata
p.Sekretarz- wyjaśniła, że dofinansowanie będzie obejmowało 2 lata, wyjaśniła na co będzie zakupione w ramach dofinansowania.
p.Wójt- wyjaśnił jakie stanowiska będą w żłobku i jaki jest zakres dofinansowania, ile jest zgłoszonych chętnych i kto ma pierwszeństwo zapisu.
Przewodniczący rady poddał projekt uchwały Nr VIII/62/19 pod głosowanie : za-13 radnych obecnych na sali
/godz. nagrania od 2:43:49 do 2:49:23
7) zatwierdzenie zarządzenia porządkowego Wójta Gminy Choceń;
Projekt przedstawiła Sekretarz Gminy Agnieszka Świątkowska
r.Z.Krzyżak- poruszył sprawę podlewania skwerku w Choceniu.
p.Wójt- wyjaśnił, że zakaz dotyczy wszystkich użytkowników, a gmina powinna dawać przykład, i wyjaśnił, że zakaz dotyczy godzin 7:00-23:00.
r.K.Zawacki- zapytał, czy zużycie wody w nocy zwiększyło się
D.Dalmann- wyjaśnił, że nocne podlewanie nie ma większego wpływu na ilość wody, chodzi jedynie o jednoczesny pobór wody przez mieszkańców i przez sadowników w dzień, wyjaśnił, które miejscowości maja największy problem z poborem wody. Wyjaśnił, że działkowicze na działkach na terenie administracyjnym gminy Chodecz, będą przełączani do wodociągów Gminy Chodecz.
Przewodniczący rady poddał projekt uchwały Nr VIII/63/19 pod głosowanie : za-13 radnych obecnych na sali
/godz. nagrania od 2:49:23 do 2:56:28/
8) w sprawie przyjęcia projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków w Gminie Choceń
Projekt przedstawił kierownik Dawid Dalmann
Uwag do projektu nie wniesiono.
Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr VIII/64/19 pod głosowanie : za-13 radnych obecnych na sali
/godz. nagrania od 2:56:28 do 3:00:03/
Ad 7.Informacje o wniesionych interpelacjach i zapytaniach.
Interpelacje nie wpłynęły
Ad 8.Oświadczenia i sprawy różne
Głos zabrali kandydaci w wyborach do Izby Rolniczej Michał Bącela oraz Krzysztof Czarniak.
Sprawozdanie Wójta uzupełnił Kierownik Dawid Dalmann, który nie był obecny podczas przedstawiania sprawozdania.
r.B.Biegniewska- zapytała o dokończenie prac przy rowie na ulicy Górniak
Sołtys Zwoliński - poruszył kwestię drogi w Wilkowiczkach, gdzie wywiezione są kamień i ziemia, nie ma nikogo kto zajął by się rozrzuceniem, co blokuje prace polowe rolników.
p.Wójt- obiecał zając się sprawą.
r.S.Świątkowski- zapytał o termin oddania studni
D.Dalmann- wyjaśnił ile trwają procedury
/godz. nagrania od 3:00:03 do 3:14:48/
Ad 9. Zakończenie posiedzenia.
Przewodniczący zamknął posiedzenie VIII sesji.
/Wszystkie materiały przedstawione na sesji są załącznikami do protokołu w formie papierowej./
Link do nagrania: https://www.youtube.com/watch?v=6m0k4vTnfoI
Protokołowała: Anna Nitecka
Przewodniczący Rady: Józef Jakób Dąbrowski
metryczka
Wytworzył: Anna Nitecka (17 lipca 2019)
Opublikował: Hanna Gołębiewska (17 lipca 2019, 15:02:08)
Ostatnia zmiana: Martyna Gorzkowska (31 grudnia 2020, 10:47:12)
Zmieniono: przeniesienie
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 385