Zarządzenie nr 139/2016Wójta Gminy Choceńz dnia 31 marca 2016w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej

Zarządzenie nr 139/2016
Wójta Gminy Choceń
z dnia 31 marca 2016


w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej


Na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2015 r. poz. 199 z późn. zm.), art. 33 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1515 z późn. zm.)
 
zarządzam, co następuje:
 
§ 1
1. Powołuję organ doradczy w sprawach planowania i zagospodarowania przestrzennego tzw. Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną, zwaną dalej Komisją.
2. Komisja składa się z 3 członków o wykształceniu i przygotowaniu fachowym związanych bezpośrednio z teorią i praktyką planowania przestrzennego.
3. Skład Komisji jest następujący:
1) Pan Rafał Łucki;
2) Pan Marcin Pelc;
3) Pan Tomasz Brzezicki.
4. Komisja będzie działać do odwołania.
 
§ 2
Zasady organizacyjne działania Komisji zostały określone w regulaminie pracy stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
 
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
Wójt Gminy
Roman Nowakowski
 
 
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia nr 139/2016
Wójta Gminy Choceń
z dnia 31.03.2016 r.
 
REGULAMIN PRACY
GMINNEJ KOMISJI URBANISTYCZNO – ARCHITEKTONICZNEJ
 
§ 1
Regulamin określa:
1. organizację wewnętrzną Komisji,
2. przedmiot pracy Komisji,
3. tryb działania Komisji,
4. zakres wydawanych przez Komisję opinii,
5. zasady finansowania prac Komisji.
 
§ 2
1. Komisja działa na podstawie niniejszego regulaminu.
2. Siedzibą Komisji jest Urząd Gminy w Choceniu, ul. Sikorskiego 4, 87-850 Choceń.
 
§ 3
W skład Komisji wchodzą osoby powołane zarządzeniem Wójta.
 
§ 4
Komisja powołana jest do:
1.   opiniowania projektów planów miejscowych,
2. opiniowania projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
3. opiniowania analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy, ocen postępów w opracowywaniu planów miejscowych i wieloletnich programów ich sporządzenia w nawiązaniu do ustaleń studiów z uwzględnieniem decyzji zamieszczonych w rejestrach, o których mowa w art. 57 ust. 1-3 i art. 67 ustawy z dnia 27 marca 2003 r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
4.   oraz, w zależności od potrzeb, innych opracowań projektowych.
 
 
§ 5
Tryb działania Komisji.
1. Na pierwszym posiedzeniu członkowie Komisji wybierają spośród siebie Przewodniczącego Komisji.
2. Komisja obraduje na posiedzeniach, których częstotliwość wynikać będzie z potrzeb bieżących Gminy w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego.
3. Posiedzenia Komisji są jawne.
4. Posiedzenia Komisji zwołuje Przewodniczący Komisji przedstawiając tematy, które mają być przedmiotem opinii.
5. Członkowie Komisji oraz inne osoby przewidziane (zaproszone) do udziału                   w posiedzeniu Komisji są zawiadamiane o posiedzeniu na co najmniej 7 dni przed jego terminem posiedzenia. Dopuszcza się również powiadomienia telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
6. W posiedzeniach Komisji biorą udział autorzy i koreferenci opracowań rozpatrywanych na tych posiedzeniach.
7. Komisja może obradować, jeśli obecnych jest co najmniej 3 członków Komisji, w tym Przewodniczący.
§ 6
1. Posiedzenia Komisji są protokołowane przez Sekretarza Komisji, którego każdorazowo wyznacza Przewodniczący Komisji.
2. Komisja wydaje swoje stanowisko w formie pisemnej opinii, z uwzględnieniem wyniku dyskusji.
3. Opinię podpisują wszyscy członkowie Komisji, obecni na posiedzeniu. Członkowi Komisji przysługuje prawo złożenia zdania odrębnego, które należy szczegółowo uzasadnić.
4. W przypadku gdy członek Komisji jest jednocześnie członkiem zespołu autorskiego rozpatrywanego opracowania, podlega on wyłączeniu z prac Komisji i nie bierze udziału w głosowaniu.
5. Obecni na posiedzeniu Komisji podpisują listę obecności.
 
§ 7
1. Przewodniczący Komisji jest upoważniony do zredagowania opinii w oparciu o ustalenia wynikające z przeprowadzonej dyskusji.
2. Opinia Komisji powinna zawierać ocenę jakości dokumentacji pod względem merytorycznym, technicznym, prawnym.
3. W przypadku, gdy Komisja na posiedzeniu rozpatruje więcej niż jedno zagadnienie, opinię sporządza się dla każdego zagadnienia oddzielnie.
4. Posiedzenia Komisji są zwoływane stosownie do potrzeb przez Przewodniczącego Komisji.
 
§ 8
Członkowie Komisji, niebędący pracownikami Urzędu za udział w pracach Komisji otrzymują wynagrodzenie w wysokości:
450 zł brutto – za opinię dotyczącą projektu studium dla obszaru całej gminy,
450 zł brutto – za opinię dotyczącą projektu częściowej zmiany studium,
450 zł brutto – za opinię dotyczącą projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
450 zł brutto – za opinię dotyczącą pozostałych opracowań.
Z członkami tymi zawierana będzie umowa cywilnoprawna.
W zakresie opinii dotyczących zewnętrznych opracowań opiniowanych na podstawie porozumienia zawartego z inną jednostką samorządową wynagrodzenie otrzymują wszyscy członkowie Komisji.
Podstawą wypłacenia wynagrodzenia jest wpis na listę obecności oraz przedłożenie rachunku.
Członkowie Komisji, będący pracownikami Urzędu biorą udział w jej pracach w ramach swoich obowiązków służbowych, czas w pracy Komisji jest równoznaczny z czasem pracy w ramach ich stosunku pracy w Urzędzie.

metryczka


Opublikował: Hania Gołębiewska (31 marca 2016, 14:49:45)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 268