![]() |
Zarządzenie nr 14/2011Wójta Gminy Choceńz dnia 14 marca 2011w sprawie wykonania zaleceń Regionalnej Izby Obrachunkowej
Zarządzenie nr 14/2011
Wójta Gminy Choceń
z dnia 14 marca 2011
w sprawie wykonania zaleceń Regionalnej Izby Obrachunkowej
Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r., (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.).
Z a r z ą d z a m, co następuje:
§ 1
Polecam Skarbnikowi Gminy:
1. dokonywanie wydatków w granicach kwot ujętych w planie finansowym, zgodnie z zasadami wydatkowania środków publicznych określonymi w ustawie o finansach publicznych,
2. zaprzestanie prowadzenia przez Urząd Gminy w Choceniu obsługi finansowo – księgowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej od 01 lipca br.
3. rzetelną weryfikację sprawozdań budżetowych Rb-27S z wykonania planu dochodów oraz RB-PDP z wykonania dochodów podatkowych, stosownie do przepisów rozporządzania Ministra Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej przez wykazywanie skutków finansowych z tytułu obniżenia stawek podatkowych oraz z tytułu dzielonych zwolnień od opodatkowania w sposób określony w przepisach instrukcji sporządzania sprawozdań budżetowych w zakresie budżetów jednostek samorządu terytorialnego stanowiącej załącznik do rozporządzenia,
4. rzetelne i prawidłowe sporządzanie kwartalnych sprawozdań RB-Z o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń, stosownie do przepisów rozporządzenia Ministra Finansówa. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych oraz w sposób określony w załączniku do rozporządzenia, poprzez wykazywanie w nim także tzw. zobowiązań warunkowych, w tym gwarancji i poręczeń, przez które należy rozumieć, zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości, obowiązek wykonania świadczeń, których powstanie jest uzależnione od zaistnienia określonych zdarzeń,
5. przestrzeganie zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych, określonych w przepisach ustawy o rachunkowości oraz rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, poprzez:
- ujmowanie w księgach rachunkowych jednostki wszystkich osiągniętych i przypadających na jej rzecz przychodów i obciążających ją kosztów związanych z tymi przychodami, dotyczących danego roku obrotowego, niezależnie od terminu ich zapłaty,
- dokonywanie zapisów na kontach rozrachunkowych, zgodnie z zasadami funkcjonowania tych kont, określonymi w przepisach powołanego wyżej rozporządzenia,
- bieżące wprowadzanie na stan majątku gminy nowo zakupionych pozostałych środków trwałych.
6. klasyfikowanie dochodów z mienia, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych,
7. udzielania dotacji przedmiotowej dla samorządowego zakładu budżetowego z budżetu gminy zgodnie z ustawą o finansach publicznych na podstawie ustalonych przez organ stanowiący stawek jednostkowych dotacji,
8. . sporządzanie rocznych planów finansowych dla Urzędu Gminy w Choceniu.
9. sporządzenie przez Gminę Choceń korekty sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli za 2009 r. i przesłanie do Izby Obrachunkowej skorygowanego sprawozdania w formie pisemnej i elektronicznej, zgodnie z przepisami Ustawy Karta Nauczyciela oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie sposobu opracowania sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego.
§ 2
Zobowiązuję kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej do:
1. prowadzenia od 01 lipca br., rachunkowości we własnym zakresie biorąc pod uwagę przepisy ustawy o rachunkowości, a także zatrudnienia głównego księgowego na podstawie ustawy o finansach publicznych, zgodnie z którą kierownik jednostki sektora finansów publicznych może powierzyć obowiązki w zakresie prowadzenia rachunkowości wyłącznie głównemu księgowemu tej jednostki,
2. sporządzania rocznych planów finansowych dla Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
§ 3
Zobowiązuję Kierownika Zespołu Ekonomiczno – Administracyjnego Szkół do:
1. zaprzestania zgodnie z uchwałą Rady Gminy z dniem 1 lipca br., prowadzenia obsługi finansowo – księgowej Biblioteki Publicznej oraz Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji,
2. sporządzenie korekty informacji o wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli za 2009 r.
§ 4
Pracownika ds. podatków zobowiązuję do:
1. rzetelnego sporządzania sprawozdań budżetowych Rb-27S z wykonania planu dochodów oraz RB-PDP z wykonania dochodów podatkowych, stosownie do przepisów rozporządzania Ministra Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej przez wykazywanie skutków finansowych z tytułu obniżenia stawek podatkowych oraz z tytułu dzielonych zwolnień od opodatkowania w sposób określony w przepisach instrukcji sporządzania sprawozdań budżetowych w zakresie budżetów jednostek samorządu terytorialnego stanowiącej załącznik do rozporządzenia,
2. bieżącej weryfikacji danych ujętych w składanych deklaracjach podatkowych na podatek rolny, na podstawie przepisów ordynacja podatkowa, a jeśli deklaracja zawiera błędy rachunkowe lub inne oczywiste pomyłki albo wypełniono ją niezgodnie z ustalonymi wymogami, podejmowanie działań w sposób określony w przepisach tej ustawy. Porównania złożonych deklaracji i złożenia informacji Wójtowi Gminy o ustalonych różnicach należy dokonać w terminie do dnia 31 marca każdego roku.
§ 5
Zobowiązuję pracownika ds. obsługi klienta do przestrzegania ustawowych terminów wydawania decyzji w sprawie zwrotu podatku akcyzowego oraz terminów wypłacania zwrotu tego podatku o których mowa w przepisach ustawy o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
§ 6
Pracownika ds. gospodarki nieruchomościami zobowiązuję do przestrzegania przepisów o gospodarce nieruchomościami, a w szczególności:
- przestrzegania zasady jawności postępowania, poprzez sporządzanie i podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do oddania w najem lub dzierżawę,
- nie zawierania umów dzierżawy na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony w trybie bezprzetargowym.
§ 7
Zarządzenie podlega wykonaniu przez osoby w nim wymienione, wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej.
Wójt Gminy
Roman Nowakowski
metryczka
Opublikował: Hania Gołębiewska (15 marca 2011, 12:19:33)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 787