Protokół z XXXIII sesji Rady Gminy kadencji 2010-2014


Protokół
z XXXIII posiedzenia Rady Gminy Choceń odbytego w dniu 29 października 2013 roku.
 
Ad.1.  Otwarcia XXXIII sesji dokonał przewodniczący Rady Gminy –Piotr Lewandowicz, witając wszystkich radnych uczestniczących w obradach oraz Wójta Gminy Romana Nowakowskiego, oraz gości uczestniczących w obradach.
Ad.2.   W obradach uczestniczyło 15 radnych, wobec czego obrady i podjęte uchwały są prawomocne.
- na sekretarza obrad wg listy obecności powołano radną–Aleksandra Zawacka.
- przyjęcie protokołu z XXXII sesji RG,/ wyłożony do wglądu/
  za przyjęciem głosowało- 15 radnych
Przewodniczący RG przedstawił porządek obrad:
1.      Otwarcie.
2.      Sprawy organizacyjne
              - stwierdzenie prawomocności obrad
- powołanie sekretarza obrad
- przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
- przyjęcie porządku obrad
       3.   Sprawozdanie Wójta z działalności między sesjami.
       4.   Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2012/2013, w tym         
             o wynikach sprawdzianów i egzaminu.
       5.   Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu na rok 2013 i prognozy finansowej.
       6.   Przeprowadzenie konsultacji z mieszkańcami w sprawie nadania statusu miasta  
             miejscowości Choceń.
       7.   Wyrażenie woli przystąpienia do opracowania i wdrażania Planu gospodarki 
             niskoemisyjnej.
       8.   Wyrażenie zgody na przejęcie przez Gminę Choceń od Powiatu Włocławskiego zadań
               związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych oraz ulic leżących w ciągu
               tych dróg w sezonie 2013/2014 położonych w granicach administracyjnych gminy.
       9.    Informacja o dokonanej analizie oświadczeń majątkowych.
       10.  Interpelacje radnych.
       11.  Wolne wnioski.
       12.   Zakończenie.
 
Przewodniczący poddał przedstawiony porządek obrad pod głosowanie.
Za przyjęciem przedstawionego porządku głosowało  15 radnych .
 
Ad.3. Sprawozdanie Wójta z działalności między sesjami.
Sprawozdanie przedstawiła Sekretarz Gminy- Agnieszka Świątkowska.
 
Sprawozdanie zostało przyjęte 15 głosami za
 
Ad.4. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2012/2013, w tym         
o wynikach sprawdzianów i egzaminu.
 
Informacje przedstawione przez dyrektorów szkół /w załączeniu do protokołu/
przedstawili:
1.      Anna Pawłowska-dyr.SP w Choceniu
2.      Sławomir Gwardecki-dyr.SP w Śmiłowicach
3.      Marek Zapiec-dyr.SP w Wilkowicach
4.      Sylwia Pietrzak- z-ca dyr.gimnazjum
5.      M. Kędzierski-LO i SLO w Choceniu
 
Radni podziękowali dyrektorom za dobrą pracę.
 
Ad.5.  Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu na rok 2013 i prognozy finansowej.
Zmiany w uchwale przedstawiła Skarbnik Gminy-Beata Piłatowska.
Uchwała została przyjęta 15 głosami za. Także prognozę finansową poparło 14 radnych.
 
Ad.6. Przeprowadzenie konsultacji z mieszkańcami w sprawie nadania statusu miasta  
miejscowości Choceń.
 
Projekt uchwały przedstawiła Sekretarz Gminy-A.Świątkowska.
Do składu komisji na jej przewodniczącego  zaproponowano radnego Józefa Pawłowskiego/ za-10,p-0,wst-5/
r.A.Ciesielski- spytał czy tylko Choceń ma podejmować decyzję. Ma obawy, uważa że w referendum powinny brać udział wszystkie sołectwa.
r.Z.Zawacki- poparł r.Ciesielskiego ludzie obawiają się, że będzie burmistrz i wójt tak jak ma Kowal.
Sekretarz- odpowiedziała, że zainteresowanie na wsiach tą sprawą jest małe.
Więcej uwag do projektu nie zgłoszono.
Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie: za-14,p-o,wst.-1
 Ad.7.  Wyrażenie woli przystąpienia do opracowania i wdrażania Planu gospodarki 
niskoemisyjnej.
 
Projekt uchwały przedstawiła Sekretarz Gminy-A.Świątkowska.
Uwag do projektu nie zgłoszono.
Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie: za-15,
 
 Ad.8.  Wyrażenie zgody na przejęcie przez Gminę Choceń od Powiatu Włocławskiego zadań
związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych oraz ulic leżących w ciągu
tych dróg w sezonie 2013/2014 położonych w granicach administracyjnych gminy.
 
Projekt uchwały przedstawiła Sekretarz Gminy-A.Świątkowska.
Uwag do projektu nie zgłoszono.
Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie: za-15,
Ad.9. Informacja o dokonanej analizie oświadczeń majątkowych.
Uwagi do złożonych oświadczeń przedstawił przewodniczący RG i Sekretarz Gminy.
 
 
Ad.10.  Interpelacje.
Nie zgłoszono.
 
Ad.11.  Wolne wnioski i zapytania.
 
Radni poruszyli sprawę MAT-u
r.A.Ciesielski –zaproponował aby sprawę śmieci przedstawić na następnej sesji.
 
Przewodniczący odczytał skargę p.Glińskiego .
Radni podjęli decyzję że skargę rozpatrzy komisja budżetowo-gospodarcza
 
Ad.12. Zakończenie posiedzenia
Przewodniczący zamknął posiedzenie sesji.            

metryczka


Wytworzył: Anna Nitecka (29 października 2013)
Opublikował: Hania Gołębiewska (28 stycznia 2014, 11:27:48)

Ostatnia zmiana: Hania Gołębiewska (4 grudnia 2014, 14:17:55)
Zmieniono: zm

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1033