

Protokół z I Sesji Rady Gminy
PROTOKÓŁ
z I Sesji Rady Gminy Choceń kadencji 2006-2010 odbytej w dniu 27 listopada 2006r.
Ad.1. Otwarcia sesji dokonała radna najstarsza wiekiem –Jadwiga Lewandowska.
Ad.2. Radna odczytała tekst ślubowania: „Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”, po czym złożyła ślubowanie, następnie wg listy obecności ślubowanie złożyli pozostali radni.
Ad.3. W obradach uczestniczyło 14 radnych wobec czego obrady i podjęte na nich uchwały są prawomocne. W obradach uczestniczył także Sekretarz Gminy-R.Nowakowski, ustępujący Wójt Gminy- K.Kaca oraz Skarbnik Gminy – M.Łukasik.
Na sekretarza obrad wg listy obecności powołano r.Bożenę Biegniewską
Ad.4. Przyjęcie porządku obrad- radna odczytała proponowany porządek obrad. / w zał.do protokołu/
- radni nie wnieśli uwag do przedstawionego porządku obrad i przyjęli go w głosowaniu 14 głosami za / jednogłośnie/.
Ad.5. Wybór przewodniczącego Rady Gminy
Przyjęcie kandydatur:
r.T.Walczak- zgłosił kandydaturę radnego Piotra Lewandowicza
r.J.Lewandowska – zgłosiła kandydaturę Tomasza Hoffmana
Obaj kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie.
Powołanie komisji skrutacyjnej:
r.E.Jasiński – zgłosił kandydatury następujących radnych:
- r.Bolesław Piastowski
- r.Leszek Kolasiński
r.B.Biegniewska- zgłosiła kandydaturę r.Krzysztofa Zawackiego.
Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę.
Za przyjęciem tych kandydatur w skład komisji skrutacyjnej głosowało 14 radnych /jednogłośnie/.
Następnie został odczytany regulamin głosowania w wyborach przewodniczącego Rady Gminy.
Do regulaminu radni nie wnieśli żadnych uwag i został on przyjęty 14 głosami za.
Radni przystąpili do tajnego głosowania.
Komisja skrutacyjna po policzeniu głosów odczytała sporządzony protokół z głosowania, z którego wynika że przewodniczącym rady Gminy został wybrany – radny Piotr Lewandowicz/ protokół komisji stanowi załącznik do właściwego protokółu z sesj/
Radni przyjęli uchwałę w sprawie wyboru przewodniczącego Rady Gminy 14 głosami za.
Radna Jadwiga Lewandowska pogratulowała wyboru radnemu Piotrowi Lewandowiczowi i przekazała mu dalsze prowadzenie obrad.
Ad.7. Wybór wiceprzewodniczącego Rady Gminy.
Przyjęcie kandydatur:
r.E.Jasinski- zgłosił kandydaturę r.Józefa Pawłowskiego
r.J.Lewandowska- zgłosiła kandydaturę Krzysztofa Zawackiego
Obaj kandydaci wyrazili zgodę.
Powołanie komisji skrutacyjnej:
r.J.Lewandowska – zgłosiła r B.Biegniewską
r.T.Walczak- zgłosił r.B.Piastowskiego i r.L.Kolasińskiego
Wszyscy wyrazili zgodę
Za przyjęciem w/w składu komisji skrutacyjnej było 14 radnych.
Radny T.Walczak zgłosił wniosek aby przyjąć ten sam regulamin głosowania jak przy wyborze przewodniczącego Rady Gminy bez ponownego czytania: za przyjęciem wniosku głosowało 14 radnych /jednogłośnie./
Radni przystąpili do głosowania tajnego.
Komisja skrutacyjna przedstawiła sporządzony protokół z głosowania, z którego wynika, że zastępcą przewodniczącego Rady Gminy został wybrany radny Józef Pawłowski. /Protokół komisji w załączeniu do protokołu/.
Uchwała w sprawie wyboru wiceprzewodniczącego Rady Gminy została przyjęta 14 głosami za.
Ad.8. Wybór składów poszczególnych komisji Rady Gminy:
Komisja Rewizyjna:
r.E.Jasiński – zgłosił wniosek aby skład tej komisji był 3 osobowy
Innych wniosków nie zgłoszono.
Za 3 osobowym składem komisji głosowało 14 radnych obecnych na obradach.
Zgłaszanie kandydatur do składu komisji:
r.J.Pawłowski zgłosił – E.Jasińskiego i W.Terpińskiego
r.B.Biegniewska zgłosiła – T.Hoffmana
Kandydaci wyrazili zgodę
Więcej kandydatów nie zgłoszono.
Za w/w składem osobowym komisji rewizyjnej głosowało 14 radnych.
Komisja Budżetowo –Gospodarcza:
r.W.Terpiński zgłosił wniosek aby ta komisja była 5 osobowa.
Innych wniosków nie zgłoszono.
Za 5 osobowym składem komisji głosowało 14 radnych.
Przyjęcie kandydatur do składu komisji:
r.W.Terpiński zgłosił – r.B.Piastowskiego i r.L.Kolasinskiego
r.J.Lewandowska zgłosiła- r.Z.Zawackiego i r.A.Ciesielskiego
Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę.
Więcej kandydatów nie zgłoszono.
Za w/w składem komisji głosowało 14 radnych /jednogłośnie.
Komisja Oświaty, Kultury i Porządku Publicznego:
Publicznego.L.Kolasinski złożył wniosek aby ta komisja liczyła 6 osób.
Wniosek poparło 14 radnych.
Przyjęcie kandydatur do składu komisji:
r.L.Kolasinski zgłosił – r.T.Walczaka, r.J.Bladowskiego i r.J.Pawłowskiego
r.B.Biegniewska zgłosiła- r.J.Lewandowską
r.J.Lewandowska zgłosiła –rB.Biegniewską i r.K.Zawackiego.
Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę.
Więcej kandydatów nie zgłoszono.
Za w/w składem komisji głosowało 14 radnych.
Radny T.Walczak zgłosił wniosek aby w chwili obecnej nie wybierać przewodniczących komisji tylko na następnej sesji.
Radni wniosek poparli 14 głosami za.
Uchwała w sprawie składów komisji została przyjęta jednogłośnie.
Ad.9. Interpelacje.
Nie złożono.
Ad.10. Wolne wnioski.
r.J.Lewandowska złożyła na ręce przewodniczącego pismo w sprawie powstania klubu radnych wraz z regulaminem tego klubu.
Ustępujący Wójt Gminy K.Kaca złożył radnym gratulacje i prosił aby w dalszym ciągu realizowali w tej gminie taką politykę gospodarczą jak do tej pory.
Sekretarz Gminy- R.Nowakowski – poinformował zebranych o programie LIDER w skład którego wchodzi 9 gmin i prosił o wytypowanie na spotkanie organizacyjne a także do pracy w tym programie 2 radnych.
Radni zaproponowali; r.Piotra Lewandowicza i r.Z.Zawackiego / za 13/ obecnych na sali.
Sekretarz Gminy- zaproponował radnym aby diety w tej kadencji były zryczałtowane.
Proponuje 250zł miesięcznie dla radnych-płatne z dołu.
r.J.Lewandowska- uważa, że jest to wystarczająca kwota bo i tak mieszkańcy mówią, że radni mają za dużo.
r.T.Walczak- uważa, że będzie to sprawiedliwie bo po równo.
r.J.Lewandowska- postawiła wniosek aby dieta była zryczałtowana w wysokości 250zł miesięcznie.
Więcej tematów nie poruszano.
Przewodniczący zamknął I posiedzenie Rady Gminy.
metryczka
Wytworzył: Anna Nitecka (27 listopada 2006)
Opublikował: Hania Gołębiewska (18 grudnia 2006, 10:37:40)
Ostatnia zmiana: Hania Gołębiewska (5 grudnia 2014, 08:20:04)
Zmieniono: zm
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 2789