Uchwała nr XIV/79/07Rady Gminy Choceńz dnia 18 grudnia 2007w sprawie budżetu na rok 2008Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit. i i pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 165, 166, 166a, 173, 182, 184, 188 ust. 2, art. 195 ust. 2 oraz art. 24 ust. 11 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.) Rada Gminy uchwala co następuje:

Uchwała nr XIV/79/07
Rady Gminy Choceń
z dnia 18 grudnia 2007


w sprawie budżetu na rok 2008

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit. i i pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 165, 166, 166a, 173, 182, 184, 188 ust. 2, art. 195 ust. 2 oraz art. 24 ust. 11 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.) Rada Gminy uchwala co następuje:


§ 1. 1. Ustala się dochody budżetu na rok 2008 w wysokości 14 254 350 zł, z tego:
- dochody bieżące w kwocie 14 134 350 .zł
- dochody majątkowe w kwocie 120 000 zł.
2. Dochody budżetu określa załącznik Nr 1 do uchwały.
3. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 3 029 700
2) zł i dotacje celowe na realizację zadań w drodze porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 1 000 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3
§ 2. 1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2008 w wysokości 17 760 350 zł , zgodnie z załącznikiem Nr 2.
2. Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują:
1. wydatki bieżące w wysokości 12 243 350 zł, w tym na:

a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 4 817 006 zł,
b) dotacje 555 744 zł,
c) wydatki na obsługę długu 35 000 zł,
c) wydatki z tytułu udzielonych poręczeń gwarancji - zł,
2. wydatki majątkowe w 2008 r. w wysokości 5 517 000 zł.


Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów w latach 2008-2010 i wydatki na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich, zgodnie z załącznikiem Nr 4.
3. Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje:
1) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 3 029.700zł i wydatki związane z realizacją zadań w
drodze porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 1 000 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3;

§ 3. 1. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 70 000 zł i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 70 000 zł.

§ 4. 1. Deficyt budżetu w kwocie 3 506 000 zł zostanie pokryty kredytem bankowym w kwocie 3 506 000 zł.
2. Przychody i rozchody budżetu określa załącznik Nr 5.
§ 5. Tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości 16 087 zł;
2) celowe w wysokości 73 913 zł, z tego:
a) na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego 73 913 .zł,
§ 6. Ustala się zakres i kwoty dotacji przedmiotowych dla zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych oraz zakres i kwoty dotacji celowych na finansowanie inwestycji dla zakładów budżetowych zgodnie z załącznikiem Nr 6.

§ 7. Dotacje inne niż określone w § 6, przekazywane na podstawie odrębnych przepisów, związane z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem Nr 7.
§ 8. Określa się plany przychodów i wydatków:
1) zakładów budżetowych: przychody w wysokości 283 400 zł, wydatki w wysokości
282 000 zł;
2) rachunku dochodów własnych: dochody w wysokości 258 942 zł, wydatki w wysokości 259 402 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.
§ 9. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody 15 500 zł;
2) wydatki 33 500 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 9.
§ 10. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 4 506 000 zł,
z tego na:
1) finansowanie planowanego deficytu budżetu 3 506 000 zł;
2) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu 1 000 000 zł
§ 11. Upoważnia się Wójta do zaciągania zobowiązań:
1) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, określonych w załączniku Nr 4;
2) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym na łączną kwotę 1 000 000 zł.
§ 12. Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do wysokości 1 000 000 zł;
2) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu (za wyjątkiem zmian kwot wydatków majątkowych, zmian dotacji)
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż
bank prowadzący obsługę budżetu.
§ 13. Ustala się kwotę 1 000 000 zł, do której Wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania.
§ 14 Zobowiązuje się Wójta Gminy do przedstawienia pisemnej informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze w szczegółowości uchwały budżetowej.
§ 15. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.
§ 16. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy

Przewodniczący Rady Gminy

Piotr Lewandowicz

metryczka


Opublikował: Hania Gołębiewska (25 stycznia 2008, 11:17:45)

Ostatnia zmiana: Hania Gołębiewska (14 grudnia 2010, 09:18:45)
Zmieniono: zm

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1930