Zarządzenie nr 241/2013Wójta Gminy Choceńz dnia 18 grudnia 2013w sprawie określenia regulaminu funkcjonowania świetlicy wiejskiej

Zarządzenie nr 241/2013
Wójta Gminy Choceń
z dnia 18 grudnia 2013


w sprawie określenia regulaminu funkcjonowania świetlicy wiejskiej


Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym(tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 594 ze zm.)  zarządza się, co następuje:

§1.
 
Zarządzenie określa zasady funkcjonowania oraz tryb korzystania ze świetlicy wiejskiej umiejscowionej w budynku przy ul. Sikorskiego 12 w Choceniu. Świetlicę wiejską tworzy się w celu:
      1) zapewnienia dzieciom i młodzieży zorganizowanej opieki wychowawczej                     umożliwiającej wszechstronny rozwój osobowości,
      2) stworzenia warunków do uczestnictwa w kulturze; organizowanie kulturalnych            rozrywek, przygotowanie do kulturalnego życia codziennego,
      3) upowszechniania kultury zdrowotnej, kształtowanie nawyków higieny i czystości;
      4) umożliwieniu społeczności lokalnej udziału w zajęciach rozwijających                          zainteresowania.
 
§2.
 
Świetlica funkcjonuje wg ustalonego harmonogramu. Czas jej pracy określa się w pełnych godzinach zegarowych.
§3.
 
Majątkiem świetlicy zarządza Wójt, a opiekunem świetlicy jest osoba działająca z upoważnienia Wójta, która:
      1) odpłatnie wynajmuje pomieszczenia świetlicy na imprezy rodzinne, wiejskie,                           prezentacje, szkolenia i inne uroczystości okolicznościowe,
      2) nieodpłatnie udostępnia pomieszczenia świetlicy na potrzeby działalności                                 statutowych: organów sołectwa, zadań realizowanych przez gminę, organizacji i                 stowarzyszeń działających na terenie gminy oraz organizacji uroczystości i imprez             na rzecz mieszkańców sołectwa i gminy,
      3) administruje terenem i budynkiem, w którym znajduje się świetlica,
      4) wynajęcie świetlicy następuje na wniosek, podanie zainteresowanego
 
§4.
Wynajęcie obiektu pełniącego funkcję świetlicy wiejskiej na cele wymienione w §3  pkt 1 jest możliwe w przypadku, gdy w świetlicy nie są realizowane zadania wynikające z bieżącej działalności prowadzonej na rzecz gminy Choceń lub środowiska lokalnego.
 
§5.
 
1. Wynajęcie obiektu na cele, o których mowa w §3  pkt 1, jest możliwe na podstawie pisemnej umowy zawartej przez Wójta z pełnoletnią osobą fizyczną lub osobą prawną ubiegającą się o wynajęcie.
2. Umowa musi zawierać informacje dotyczące najemcy, rodzaj i charakter planowanej imprezy oraz jej datę i planowany czas korzystania ze świetlicy.
3.Wysokość stawki za najem świetlicy wiejskiej ustali Wójt w drodze zarządzenia.
4. Środki uzyskane z wynajęcia świetlicy stanowią dochód gminy.
 
§6.
 
Uczestnicy zajęć w świetlicy mają prawo do:
      1) wyboru zajęć zgodnie z potrzebami i zainteresowaniami,
      2) życzliwego i podmiotowego traktowania,
      3) swobody kulturalnego wyrażania myśli i przekonań.
 
§7.
 
Uczestnicy zajęć w świetlicy są zobowiązani do:
      1) przestrzegania regulaminu świetlicy,
      2) dbania o porządek i wystrój świetlicy,
      3) kulturalnego zachowania się w trakcie zajęć świetlicy,
      4) poszanowania odpowiedzialności za własne postępowanie,
      5) przestrzegania przepisów BHP i przeciwpożarowych.
 
§8.
 
Uczestnikom świetlicy zabrania się:
      1) przychodzenia do świetlicy pod wpływem alkoholu i środków odurzających,
      2) na terenie obiektu nie wolno spożywać alkoholu, palić papierosów i używać                           środków odurzających,
      3) mienie należące do świetlicy nie może być przywłaszczane przez uczestników ani        wynoszone poza teren obiektu.
 
§9.
 
Osoby naruszające porządek publiczny będą wzywane do opuszczenia świetlicy wiejskiej.
 
§10.
 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega publikacji w Biuletynie    Informacji Publicznej.
 
 
 
 
 
 
 
Wójt Gminy
Roman Nowakowski

metryczka


Opublikował: Hania Gołębiewska (18 grudnia 2013, 13:39:00)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 914