

Protokół z XXII sesji Rady Gminy kadencji 2010-2014
Protokół
z XXII posiedzenia Rady Gminy Choceń odbytego w dniu 29 października 2012 roku.
Ad.1. Otwarcia XXII sesji dokonał przewodniczący Rady Gminy –Piotr Lewandowicz, witając wszystkich radnych oraz Wójta Gminy Romana Nowakowskiego i pracowników uczestniczących w obradach.
Ad.2. W obradach uczestniczyło 13 radnych, wobec czego obrady i podjęte uchwały są prawomocne.
- na sekretarza obrad wg listy obecności powołano radnego –Zdzisława Zawackiego.
- przyjęcie protokołu z XXI sesji RG,/ wyłożony do wglądu/
za przyjęciem głosowało- 13 radnych
Przewodniczący RG przedstawił porządek obrad:
1. Otwarcie.
2. Sprawy organizacyjne
- stwierdzenie prawomocności obrad
- powołanie sekretarza obrad
- przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
- przyjęcie porządku obrad
3. Sprawozdanie Wójta z działalności między sesjami.
4. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011/2012, w tym o
wynikach sprawdzianów i egzaminów.
5. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu na rok 2012 i prognozy finansowej.
6. Projekt uchwały w sprawie poboru podatków i opłat w drodze inkasa.
7. Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia konsultacji - włączenie do Czerniewic.
8. Projekt uchwały w sprawie połączenia samorządowych instytucji kultury.
9. Projekt uchwały w sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami w sprawie
nadania miejscowości Choceń statusu miasta.
10. Informacja o dokonanej analizie oświadczeń majątkowych radnych, sekretarza
gminy, skarbnika gminy oraz kierowników jednostek administracyjnych.
11. Interpelacje radnych.
12. Wolne wnioski.
13. Zakończenie.
Przewodniczący poddał przedstawiony porządek obrad pod głosowanie.
Za przyjęciem przedstawionego porządku głosowało 13radnych .
Ad.3. Sprawozdanie Wójta z działalności między sesjami
Sprawozdanie przedstawił Wójt Gminy Roman Nowakowski.
Sprawozdanie zostało przyjęte 13 głosami za.
Ad.4. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011/2012, w tym o
wynikach sprawdzianów i egzaminów.
Informację przedstawili:
1. Anna Pawłowska-dyr.SP w Choceniu
2. Marek Zapiec-dyr.SP w Wilkowicach
3. Sławomir Gwardecki-dyr.SP w Śmiłowicach
4. Leszek Skalski-dyr.gimnazjum
5. Tamara Mikołajczak-dyr.LO i ZSZ
/sprawozdania w załączeniu do protokołu/
Sprawozdania przyjęto 12 głosami za /obecnych na sali obrad/
Ad.5. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu na rok 2012 i prognozy finansowej.
Zmiany w uchwale przedstawiła Skarbnik Gminy-Beata Piłatowska.
Uchwała została przyjęta 12 głosami za. Także uchwałę w sprawie prognozy finansowej poparło 12radnych. /obecnych na sali obrad/
Ad.6. Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej.
- projekt uchwał omówiła Skarbnik Gminy- Beata Piłatowska.
Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie: za-12
Ad.7. Projekt uchwały w sprawie poboru podatków i opłat w drodze inkasa
Projekt uchwały przedstawiła Sekretarz Gminy-A.Świątkowska.
Uwag do projektu nie zgłoszono.
Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie: za-12
Ad.8. Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia konsultacji - włączenie do Czerniewic.
Projekt uchwały przedstawiła Sekretarz Gminy-A.Świątkowska.
Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie: za-10,p-0,wst.-2
Ad.9. Projekt uchwały w sprawie połączenia samorządowych instytucji kultury.
Projekt uchwały przedstawiła Sekretarz Gminy-A.Świątkowska.
Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie: za-12
Ad.10. Projekt uchwały w przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami w sprawie
nadania miejscowości Choceń statusu miasta.
Projekt uchwały przedstawiła Sekretarz Gminy-A.Świątkowska.
r.E.Płoszaj- stwierdziła, że raczej wszyscy nie będą powiadomieni o tej sprawie oraz spytała czy uwagi i wynik konsultacji będzie miał wpływ na podjęcie decyzji przez radę gminy. Radna uważa, że termin do 15 grudnia jest za krótki.
Wójt- stwierdził, że jest to sprawa nośna, konsultacje są potrzebne i chce aby cała gmina o tej sprawie wiedziała ale jednocześnie te konsultacje nie będą wiążące dla radny ale odbyć się muszą. Czas na przeprowadzenie tych konsultacji jest wystarczający.
W dyskusji radni poparli przedmiotową uchwałę.
Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie: za-12,
Ad.11. Informacja o dokonanej analizie oświadczeń majątkowych radnych, sekretarza
gminy, skarbnika gminy oraz kierowników jednostek administracyjnych.
Analizę oświadczeń przedstawił przewodniczący RG i Sekretarz Gminy.
Radni analizę oświadczeń majątkowych przyjęli.
Ad.12. Interpelacje.
Nie zgłoszono.
Ad.13. Wolne wnioski i zapytania.
Nie zgłoszono.
Ad.14. Zakończenie posiedzenia
Przewodniczący zamknął posiedzenie sesji.
metryczka
Wytworzył: Anna Nitecka (29 października 2012)
Opublikował: Hania Gołębiewska (25 lutego 2013, 14:59:36)
Ostatnia zmiana: Hania Gołębiewska (4 grudnia 2014, 14:12:37)
Zmieniono: zm
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1368