Protokół z XIII sesji Rady Gminy kadencji 2018-2023


Protokół
z XIII posiedzenia Rady Gminy Choceń odbytego w dni 04 grudnia 2019 roku.
-sesja miała miejsce w sali konferencyjnej UG, w godz.13.00-15.26
Obrady były transmitowane i utrwalono nagranie z obrad.


Ad.1. Otwarcie XIII  sesji Rady Gminy kadencja 2018-2023 dokonał przewodniczący Rady Gminy Józef Dąbrowski, witając Wójta Gminy Romana Nowakowskiego,  Sekretarz Gminy- Agnieszkę Świątkowską Skarbnik Gminy Beatę Piłatowską, Kierowników Dalmanna Dawida oraz Krzysztofa Wojtalika, obsługę Rady Annę Nitecką i  Szymona Bełkowskiego  oraz wszystkich radnych uczestniczących w obradach
W obradach uczestniczyło 14 radnych, nieobecny radny Zawacki Krzysztof,  wobec czego obrady i podjęte uchwały są prawomocne.
/Lista obecności radnych stanowi załącznik do protokołu./

Ad.2.Przewodniczący Rady Gminy przedstawił porządek obrad:
1.Otwarcie obrad sesji Rady Gminy.
2.Sprawy organizacyjne
     - stwierdzenie prawomocności obrad,
     - powołanie sekretarza obrad Sesji Rady Gminy 
     - przyjęcie porządku obrad
    - zgłoszenie uwag i poprawek do protokołu
3. Sprawozdanie Wójta z działalności między sesjami.
4.Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:
   1)  zmiana budżetu Gminy Choceń na rok 2019 oraz zmiana Wieloletniej Prognozy
        Finansowej  Gminy Choceń
   2)  wprowadzenia ulg w podatku rolnym;
   3) określenia stawek i zwolnień w podatku od nieruchomości;
   4) określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych;
   5) zwolnień w podatku od nieruchomości;
  6) przyjęcia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów   
      alkoholowych na rok 2020;
  7) wysokości stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
  8) ustalenia ryczałtowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami dla
      nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych
     nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe,
     wykorzystywanych jedynie przez część roku;
  9) sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami
     komunalnymi.
      10) uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu
        położonego w obrębie Choceń, gmina Choceń;
5. Informacja o wniesionych interpelacjach i zapytaniach
6. Oświadczenia i sprawy różne
7. Zakończenie obrad sesji Rady Gminy
 
Przewodniczący obrad poddał przedstawiony porządek obrad pod głosowanie. Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad, dokonał wyboru sekretarza obrad- radny Zdzisław Zawacki.
Uwag do protokołu z poprzedniej sesji nie wniesiono.
Za przyjęciem przedstawionego porządku głosowało 14 radnych.

 Ad 3. Sprawozdanie Wójta z działalności między sesjami.

Sprawozdanie przedstawił Wójt Gminy Choceń Roman Nowakowski. Sprawozdanie dopełnili kierownik referatu gospodarczego Dawid Dalmann oraz kierownik referatu drogowo-budowlanego Krzysztof Wojtalik.

r.Z.Zawacki- wyraził niepokój stanem wody w Gminie Choceń. Zapytał czy w okresie letnim Gmina będzie w stanie zaopatrzyć w wodę wszystkich mieszkańców  Gminy? Zapytał o dostępność ujęcia w Borzymiu, wspomniał, że nie ma gwarancji włączenia do sieci ujęcia w Bodzanówku.
 
r.J.Pawłowski- zapytał jaka jest ilość odpadów styropianowych na terenie gminy?

r.T.Ruciński- zapytał o koszt budowy studni w Bodzanówku oraz o koszt jednego badania jakości wody? Radny spytał czy odpady rolnicze też należy je segregować?

r.W.Kacperski- zapytał o drogę Szczutkowo-Ząbin czy była naprawiona, bo są skargi mieszkańców.
Wójt oraz  kierownicy Wojtalik i  Dalmann udzielili odpowiedzi na zadane pytania.

Przewodniczący Rady poddał sprawozdanie Wójta  z działalności między sesjami pod głosowanie : za-14
/godz. nagrania od 9:46 do 1:32:15/


Przewodniczący RG ogłosił 10 minutową przerwę.
/godz. nagrania od 1:32:15 do 1:44:57/

Ad 4. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:
1) zmiany budżetu Gminy Choceń na rok 2019 oraz zmiany Wieloletniej Prognozy
Finansowej  Gminy Choceń;

Projekt przedstawiła Skarbnik Gminy Beata Piłatowska.

r.Z.Krzyżak- zapytał na jakie dodatkowe prace w żłobku przeznaczone są wymienione środki pieniężne?

Wójt-opisał na co przeznaczone są środki i wyjaśnił, że są to wydatki nie związane z zakupem mieszkania.
Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr XIII/92/19 pod głosowanie : za-14
Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr XIII/91/19 pod głosowanie : za-14

/godz. nagrania od 1:44:57 do 1:51:52/

2)   wprowadzenia ulg w podatku rolnym;
Projekt przedstawiła Sekretarz Gminy Agnieszka Świątkowska 
Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr XIII/83/19 pod głosowanie : za 14
/godz. nagrania od 1:52:53 do 1:55:37/

3)  określenia stawek i zwolnień w podatku od nieruchomości;

Projekt przedstawiła Sekretarz Gminy Agnieszka Świątkowska 
Uwag nie wniesiono.
Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr XIII/94/19 pod głosowanie : za-14
/godz. nagrania 1:55:38 do 1:59:23/


4) określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych;
Projekt przedstawiła Sekretarz Gminy Agnieszka Świątkowska 
Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr XIII/95/19 pod głosowanie : za-14
/godz. nagrania od  1:59:26 do 2:01:36/
5) zwolnień w podatku od nieruchomości


Projekt przedstawiła Sekretarz Gminy Agnieszka Świątkowska 
Uwag nie wniesiono.
Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr XIII/96/19 pod głosowanie : za-14
/godz. nagrania od 2:01:38 do 2:04:26/
6)  przyjęcia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów   
alkoholowych na rok 2020;

Projekt przedstawiła Sekretarz Gminy Agnieszka Świątkowska 
Uwag nie wniesiono.
Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr XIII/97/19 pod głosowanie : za-14
/godz. nagrania od 2:04:30 do 2:08:05/

7) wysokości stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
8) ustalenia ryczałtowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami dla
nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych
nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe,
wykorzystywanych jedynie przez część roku;
9) sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi.
Projekty łącznie  przedstawił kierownik Dawid Dalmann.

r.Z.Krzyżak – zapytał czy chodzi tylko o zmianę deklaracji dla domków letniskowych?


D.Dalmann- wyjaśnił, ze segregacja dotyczy wszystkich bez wyjątku. Osoby, które mają deklarację na odpady niesegregowane będą musieli zmienić deklarację.
 
r.T.Ruciński- zapytał po co w takim razie w projekcie umieszczono pkt. 2?

D.Dalmann- wyjaśnił, że podwójna opłata to rodzaj kary za nieprzestrzeganie segregacji.

r.K.Dorsz- zapytała o sytuację podrzucenia śmieci niesegregowanych?

D.Dalmann-będzie prowadzone postępowanie dowodowe, będą zbierani świadkowie.
Wójt- wyjaśnił, że firma odbierająca odpady ma obowiązek ich sprawdzenia i nie ma obowiązku odbioru śmieci nie segregowanych.

r.T.Ruciński-na jaki okres będą narzucane te kary?
D.Dalmann- kara będzie tylko za dany miesiąc.

r.Z.Zawacki- zapytał jak problem będzie rozwiązywany w budynkach wielorodzinnych?
Wyraził swoje zdanie dotyczące braku zmian w zachowaniu mieszkańców.

D.Dalmann- wyjaśnił dlaczego  problem odpowiedzialności zbiorowej będzie bardzo trudny do rozwiązania.

Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr XIII/98/19 pod głosowanie : za-14
Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr XIII/99/19 pod głosowanie : za-14
Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr XIII/100/19 pod głosowanie : za-14
/godz. nagrania od2:08:06 do 2:22:09/

10) uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu
położonego w obrębie Choceń, gmina Choceń;

Projekt przedstawiła Sekretarz Gminy Agnieszka Świątkowska 
Uwag nie wniesiono.
Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr XIII/101/19 pod głosowanie : za-14
/godz. nagrania od 2:20:11 do 2:24:42/
Ad 5. Informacja o wniesionych interpelacjach i zapytaniach
Nie wniesiono.

Ad 7.Oświadczenia i sprawy różne
Nie wniesiono.
Ad 8. Zakończenie posiedzenia.
Przewodniczący zamknął posiedzenie XIII sesji.   
/Wszystkie materiały przedstawione na sesji są załącznikami do protokołu w formie papierowej./
Link do nagrania: https://www.youtube.com/watch?v=X__HD5z5sQ8&feature=youtu.be
Protokołowała: Martyna Gorzkowska
Przewodniczący Rady: Józef Jakób Dąbrowski

metryczka


Wytworzył: Anna Nitecka (27 grudnia 2019)
Opublikował: Hanna Gołębiewska (27 grudnia 2019, 13:37:38)

Ostatnia zmiana: Martyna Gorzkowska (31 grudnia 2020, 10:48:11)
Zmieniono: przeniesienie

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 356