Protokół z Sesji Rady Gminy z dnia 06.06.2006 r.

P R O T O K Ó Ł

 

z XXXVIII posiedzenia Rady Gminy Choceń odbytego w dniu 06 czerwca 2006r

 

 

Ad.1.   Otwarcia XXXVIII sesji dokonał przewodniczący Rady Gminy –Mirosław Wojtczak, witając wszystkich zebranych na posiedzeniu radnych oraz Wójta Gminy-Kazimierza Kacę, Sekretarza Gminy-Romana Nowakowskiego, Skarbnika Gminy-Mariannę Łukasik.

 

Ad.2.   W obradach uczestniczyło 13 radnych, wobec czego obrady i podjęte na nich uchwały i decyzje są prawomocne.

- na sekretarza obrad wg.listy obecności powołano r.St.Światkowskiego

- protokół z XXXVII sesji został przyjęty bez wnoszenia uwag – za przyjęciem głosowało    

  12 radnych obecnych na obradach.

- zaproponowany przez przewodniczącego porządek obrad został przyjęty bez wnoszenia

  uwag, za przyjęciem głosowało 12 radnych.

- w posiedzeniu nie uczestniczył radny L.Herman i radny W.Terpiński

 

 

Porządek obrad:

 

  1. Otwarcie.
  2. Sprawy organizacyjne.
  3. Sprawozdanie Wójta z działalności między sesjami.
  4. Uchwalenie planu zagospodarowania przestrzennego gminy Choceń.
  5. Wizyta mieszkańców tzw „orzełka”
  6. Wspólna inwestycja z powiatem- remont drogi w Woli Nakonowskiej.
  7. Place zabaw
  8. Pytania do regulaminy utrzymania czystości i porządku w gminie.
  9. Akt notarialny na plac buraczany w Czerniewicach.
  10. Organizacja dyskoteki w miejscowości Czerniewice.
  11. Interpelacje
  12. Wolne wnioski i zapytania.
  13. Zakończenie posiedzenia.

 

Ad.3.   Sprawozdanie przedstawił sekretarz gminy-Roman Nowakowski;

 

Dyskusja:

 

Nikt z radnych ani osób obecnych na salinie zabrał głosu w dyskusji.

Sprawozdanie zostało przyjęte 13 głosami za, głosów przeciwnych przeciwnych wstrzymujących się nie było.

 

Ad.4.  Uchwalenie planu zagospodarowania przestrzennego gminy Choceń.

 

Projekt uchwały  w w/w sprawie przedstawił Sekretarz Gminy-Roman Nowakowski oraz pracownik UG- Mariusz Bilęda.

 

 

 

Wójt- prosił aby przyjąć uchwałę w głosowaniu, prace nad planem trwały bardzo długo.

Ten plan powinien być przyjęty przez aklamację. Brak opracowanego planu zag.przestrzennego powodowało, że wielu inwestorów nam uciekło

Nie możemy nikomu blokować  a jest to też ogromna szansa dla naszej gminy w jej rozwoju.

 

Przewodniczący RG- poddał projekt uchwały pod głosowanie: za przyjęciem głosowało 12 radnych obecnych na Sali.

 

-za przyjęcie tego planu osobiście podziękował radnym p.Lewandowski, który bardzo długo czekał na jego opracowanie a w chwili obecnej radni bardzo sprawnie i ze zrozumieniem podeszli do tego tematu.

 

Ad.5.  Wizyta mieszkańców tzw.”orzełka”

 

p.Majorowski- w imieniu mieszkańców powiedział, że oczekują od gminy pomocy w formie sfinansowania im remontu dachu a oni jako mieszkańcy całą tą kwotę gminie zwrócą w ratach.

p.Jastrzębski- także, zapewnił że ta pomoc ze strony gminy to byłaby forma pożyczki, którą oni zwrócą.

 

Sekretarz- poinformował zebranych, że gmina już pomogła mieszkańcom tego budynku w wykonaniu nowej elewacji, dano im piasek,cement i wapno.

Natomiast gmina nie może finansować remontów prywatnych posesji.

Jest to obiekt zabytkowy i remont takiego dachu na pewno nie jest tani i Ci państwo mogą zwrócić się o pomoc do konserwatora zabytków.

 

r.B.Biegniewska- stwierdziła, że radni mogą pomóc jeżeli są środki a mieszkańcy niech spłacają ten co ma niech spłaca więcej  a ten biedniejszy mniej.

 

r.T.Walczak- uważa, że UG to nie bank i spytał kto będzie ściągał te pieniądze gdyby nawet gmina je pożyczyła

 

Sekretarz- spytał- czy te zasady były uzgodnione z wszystkimi mieszkańcami.

 

p.Jastrzębski- ze wszystkimi nie, ale wie że przeważnie wszyscy się zgadzają na to aby spłacać po 200zł miesięcznie.

 

r.J.Lewandowska- spytała czy mieszkańcy mogą skorzystać z pieniędzy np. konserwatora.

 

Sekretarz- są takie środki ale chyba jeszcze z nich nikt nie skorzystał oprócz np.pałaców.

Pozyskać środki od konserwatora jest bardzo trudno ale próbować można.

 

Przewodniczący RG- uważa, że najpierw trzeba wykonać kosztorys i dopiero można rozmawiać. W chwili obecnej jest zbyt dużo niewiadomych.

 

Sekretarz- zaproponował, że taki kosztorys wykona p.M.Bilęda

 

Przewodniczący podziękował mieszkańcom za udział w sesji.

 

Sekretarz- po wyjściu mieszkańców powiedział, że gmina nie może pomóc w takiej formie przy remoncie tego obiektu a radni robią sobie na tej sali kampanię wyborczą.

Gmina nie może udzielać pożyczek bez względu na to czy ma czy nie środki finansowe.

 

Ad.6.  Wspólna inwestycja z powiatem- remont drogi w Woli Nakonowskiej.

 

Projekt omówił Sekretarz Gminy, powiedział, że obowiązują podobne zasady jak przy drodze w miejscowości Janowo.

 

r.J.Sompolska- spytała czy powiat wyraża zgodę na te warunki.

 

Sekretarz – zapewnił, że powiat wyraża zgodę, gdyż już były poczynione w tej sprawie pewne uzgodnienia.

 

r.I.Stasiak- remont tej drogi jest potrzebny, jest to newralgiczny punkt.

 

Wójt- powiedział, że stan dróg powiatowych jest coraz gorszy.

Trzeba wchodzić w remonty my jako gmina na te drogi, które chce powiat remontować do końca roku.

Wójt poprosił radnych aby wyrazili zgodę na wykonanie remontu na drodze w miejscowości Zakrzewek.

 

r.J.Sompolska- drogi w innych gminach są jeszcze gorsze jak w naszej.

Radna zwróciła uwagę na stan drogi w Śmiłowicach przy czworakach proponuje aby powiat ją naprawił za to, że dokładamy im do remontów dróg.

 

r.I.Stasiak- poparła wypowiedź radnej Sompolskiej.

 

Wójt- widzi stan tych dróg i popiera w zupełności radnych i będzie robił wszystko aby drogi były wyremontowane ale wszystkiego naraz się nie zrobi.

W chwili obecnej trzeba pomagać a nie przeszkadzać.

 

r.I.Stasiak- powiat dość dokładnie łatał dziury ale na zakręcie przy poboczach je zostawili i tam dwa samochody się nie miną.

 

Wójt- zapewnił, że będzie ten temat pilotował ale za pomocą radnych, prosił aby radni też interweniowali w powiecie i zarządzie dróg.

 

r.T.Walczak- stwierdził, że ta droga od początku była po prostu źle zrobiona i takie są efekty.

 

Przewodniczący przystąpił do przegłosowania przedstawionego projektu uchwały: za przyjęciem głosowało 13 radnych /jednogłośnie/

 

Wójt – poinformował zebranych i prosił o akceptację, że remont 300mb drogi na Zakrzewku wyniesie 31 tys.

- radni zaakceptowali: 13 za.

 

Przewodniczący RG- wniosek, aby koło p.Perlica przywieźć dwie wywrotki żużla.

 

 

Ad.7.  Place zabaw.

 

Projekt uchwały przedstawił Sekretarz gminy.

Poinformował jednocześnie zebranych, że do tego programu-konkursu przystąpiły tylko dwie szkoły z Chocenia i Śmiłowic a pozostałe szkoły nie złożyły odpowiednich wniosków czyli nie są zainteresowane pozyskaniem środków na ten cel.

 

Wójt- taka jest prawda, wszystko trzeba podać gotowe a sami nic od siebie nie robią za to są wielkie wymagania. Nawet się nie chce wypełnić odpowiednich dokumentów.

 

r.T.Walczak- spytał, czy te dokumenty były tak trudne do wypełnienia.

 

Sekretarz- poinformował, że wszyscy dyrektorzy dostali prawie gotowy materiał na dyskietkach tylko musieli niektóre rzeczy dopasować do swoich potrzeb.

 

r.J.Lewandowska- była pełna optymizmu i jest wielka szkoda, że dyrektorzy nie skorzystali z tej szansy pozyskania środków na place zabaw.

Radna powiedział, że możemy być dumni ze szkoły podstawowej w Choceniu gdzie czyni się starania aby ta szkoła była coraz piękniejsza.

Radna zwróciła uwagę na pracę dyr.Gwardeckiego ze Śmiłowic, który wkłada dużo serca w pracę z dziećmi.

 

Więcej głosów w tej sprawie nie było.

Przewodniczący przystąpił do przegłosowania projektu uchwały: za-13 /jednogłośnie/

 

Ad.8.  Pytania do regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie.

 

  1. Czy wprowadzamy obowiązkowo znakowanie i rejestrację wszystkich psów.

- Znakować: /za-6, p-7,wst-1./ Radna Stasiak uważa, że powinny być znakowane.

      2.   Czy wprowadzamy zakaz hodowli zwierząt gospodarskich i jeśli tak, na jakim terenie

            - odstąpiono od tego pkt. /za-13/

3. Jakie ulgi wprowadzamy od segregacji odpadów

    - 30% połowa segr./ 50% segregowane w 100%      / za-13/

4. Określić minimalną częstotliwość opróżniania szamb i pojemników na śmieci

    - do zapełnienia   /za-1, p-0, wst.-1/

5. Czy i jakie pojemniki mają ustawiać osoby prowadzące działalność gospodarczą

    - kosze, opróżniać na bieżąco bez określania pojemności  / za-11 obecnych na sali obrad/

6. Czy wprowadzamy obowiązek włączania się do kanalizacji i w jakim czasie

    - w ciągu roku lub innym terminie uzgodnionym z UG / za-12/

7. W jakim cyklu odbierane będą odpady wielkogabarytowe i niebezpieczne, wystawianie czy wyznaczenie placu, miejsca

     - wyznaczyć miejsce -w Niemojewie  /za-12/

8. Mycie samochodów- czy na terenie posesji czy tylko w wyznaczonych miejscach.

    - na terenie własnej posesji /za11,p-0, wst.-1/

9. Zajmowanie pasa drogowego na materiały budowlane, węgiel … - zezwalamy i na jakich warunkach.

    - rezygnujemy

10. Czy odpady ulegające biodegradacji będą odbierane- kompostowniki, lokalizacja i czy kolorować pojemniki na te odpady

       - rezygnujemy

11.Co z publicznymi WC

      - r.Stasiak proponuje aby były chociaż w sezonie w Choceniu i Czerniewicach oraz na plażach.   /za 12,p-0,wst.-1/

12.Czy grunty rolne nie użytkowane rolniczo – w czarnym ugorze czy tylko cięte

     - co najmniej skoszone /za 12,p-0,wst.-1/

13.Zasady użytkowania tablic z numerem nieruchomości, czy też inne formy

     - tablica z numerem  /za12, p-0,wst.-1/

14.Jakie zapisy do koszenia dróg i rowów przydrożnych oraz jakie dla rowów melioracyjnych

     - rezygnujemy

15.Bezdomne zwierzęta i zbieranie padłych zwierząt na ulicach i polach, jakie zasady

     - tak jak do tej pory

16.Spalanie odpadów komunalnych- czy zabronić, zwłaszcza trawy i liście

     - wprowadzić zakaz  /za 11/

17.Ewidencja umów na odpady stałe i ciekłe-egzekucja przy braku zwłaszcza rolnicy

     - wprowadzić, okres przejściowy   /za-9,p-0,wst.-3/

18.Referendum i przejecie odpłatne obowiązków właścicieli

     - rezygnujemy

19.Zakłócanie ciszy nocnej przez zwierzęta domowe

     -rezygnujemy

20.Deratyzacja czy obowiązkowa.

     - rezygnujemy.

 

Ad.9.  Akt notarialny na plac buraczany w Czerniewicach.

 

Akt ten przedstawił Sekretarz Gminy – Roman Nowakowski.

Radni przyjęli do wiadomości.

 

Ad.10.  Organizacja dyskoteki w miejscowości Czerniewice.

 

Przewodniczący zaproponował aby ten problem pozostawić w gestii mieszkańców i OSP na co radni wyrazili zgodę.

 

Ad.11.  Interpelacje.

 

Nie zgłoszono.

 

Ad.12.  Wolne wnioski i zapytania.

 

r.T.Walczak – spytał ile kosztuje remont świetlicy w Czerniewicach i kto ten remont finansuje.

 

Wójt- odpowie na to pytanie na następnej sesji, gdyż w chwili obecnej nie ma dokładnych danych na ten temat.

 

Radni omówili jeszcze sprawy związane z rajdem rowerowym, Kujawskimi opłotkami”

 

Na tym posiedzenie zakończono.

metryczka


Wytworzył: Anna Nitecka (6 lipca 2006)
Opublikował: Hania Gołębiewska (6 lipca 2006, 12:12:26)

Ostatnia zmiana: Hania Gołębiewska (5 grudnia 2014, 08:18:44)
Zmieniono: zm

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2981