Protokół z I sesji Rady Gminy kadencji 2014-2018



Protokół z I inauguracyjnego posiedzenia Rady Gminy Choceń odbytego w dniu 01 grudnia 2014 roku.
Sesja miała miejsce w Choceńskim Centrum Kultury, w godz. 12.00- 13.50.
Ad.1.  Otwarcia I sesji Rady Gminy kadencji 20014-2018 dokonał radny senior Józef Pawłowski, witając wszystkich radnych uczestniczących w obradach oraz Wójta Gminy Romana Nowakowskiego, Sekretarza Gminy- Agnieszkę Świątkowską , Skarbnika Gminy –Beatę Piłatowską oraz Przewodniczącą Gminnej Komisji Wyborczej-Sylwię Wojtczak i byłego przewodniczącego kadencji 2010-2014 Piotra Lewandowicza.
W obradach uczestniczyło 15 radnych, wobec czego obrady i podjęte uchwały są prawomocne. /Lista obecności radnych stanowi załączniki do protokołu./
Ad.2.  Przewodnicząca GKW- wręczyła nowo wybranym radnym zaświadczenia o wyborze na radnych kadencji 2014-2018.
Także zaświadczenia o wyborze na Wójta Gminy Choceń p. Romanowi Nowakowskiemu wręczyła przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej.
/Zgodnie z art. 23a. ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym:
1. Przed przystąpieniem do wykonywania mandatu radni składają ślubowanie:
 "Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców."
 2. Ślubowanie odbywa się w ten sposób, że po odczytaniu roty wywołani kolejno radni powstają i wypowiadają słowo "ślubuję". Ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania: "Tak mi dopomóż Bóg."/
Następnie radni złożyli ślubowanie.
r. Józef Pawłowski odczytał tekst ślubowania:
„WIERNY KONSTYTUCJI I PRAWU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ, ŚLUBUJĘ UROCZYŚCIE OBOWIĄZKI RADNEGO SPRAWOWAĆ GODNIE, RZETELNIE I UCZCIWIE, MAJĄC NA WZGLĘDZIE DOBRO MOJEJ GMINY I JEJ MIESZKAŃCÓW”.
Następnie najmłodszy wiekiem radny Monika Czaplicka odczytywała z listy obecności kolejno imiona i nazwiska radnych, a każdy z radnych wstawał i składał ślubowanie poprzez wypowiedzenie słowa  „ślubuję” . Niektórzy radni dodawali zwrot „Tak mi dopomóż Bóg”
Złożenie ślubowania przez Wójta Gminy.
/Zgodnie z art. 29austawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym Objęcie obowiązków przez wójta następuje z chwilą złożenia wobec rady gminy ślubowania/
Przewodniczący obrad odczytał treść ślubowania Wójta
 „Obejmując urząd wójta gminy, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy”.
Wójt Gminy-Roman Nowakowski, złożył ślubowanie.
 Na sekretarza obrad wg listy obecności powołano radnego –Michała Bagińskiego
Ad.7.  Przewodniczący obrad przedstawił porządek obrad:
1.        Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.        Wręczenie radnym zaświadczeń o wyborze.
3.        Złożenie ślubowania
- przez radnego otwierającego sesję,
- przez pozostałych radnych.
4.        Wręczenie Wójtowi zaświadczenia o wyborze.
5.        Złożenie ślubowania przez Wójta Gminy
6.        Powołanie sekretarza obrad.
7.        Przyjęcie porządku obrad.
8.        Wybór Przewodniczącego Rady Gminy:
- zgłaszanie kandydatów na funkcję przewodniczącego Rady Gminy,
- powołanie Komisji Skrutacyjnej,
- przyjęcie Regulaminu wyboru przewodniczącego Rady Gminy,
- prezentacja kandydatów,
- przeprowadzenie tajnego głosowania,
- podjęcie uchwały stwierdzającej wybór.
9.        Przejęcie przez przewodniczącego Rady Gminy prowadzenia sesji od Radnego Seniora.
10.      Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Gminy:
- zgłaszanie kandydatów na funkcje wiceprzewodniczącego Rady Gminy,
- powołanie Komisji Skrutacyjnej,
- przyjęcie Regulaminu wyboru wiceprzewodniczącego Rady Gminy,
- prezentacja kandydatów,
- przeprowadzenie głosowania,
- podjęcie uchwały stwierdzającej wybór.
11.      Ustalenia wysokości diet dla radnych
12.      Ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Choceń.
13.      Sprawozdanie Wójta o stanie Gminy.
14.      Zakończenie obrad I sesji Rady Gminy.
 
r. K.Zawacki- zgłosił wniosek aby do porządku obrad wprowadzić pkt „wolne wnioski”
Przewodniczący obrad poddał wniosek pod głosowanie: za -15
 
Przewodniczący obrad poddał przedstawiony porządek pod głosowanie.
Za przyjęciem przedstawionego porządku głosowało  15 radnych .
 
Ad.8.  Wybór Przewodniczącego Rady Gminy:
- zgłaszanie kandydatów na funkcję przewodniczącego Rady Gminy,
Przewodniczący obrad poprosił o zgłaszanie kandydatów
r. J.Dąbrowski- zgłosił kandydaturę radnego Józefa Pawłowskiego. /wyraził zgodę/
r. M.Czaplicka- zgłosiła kandydaturę radnego Krzysztofa Zawackiego. /wyraził zgodę/
- więcej kandydatur nie zgłoszono w związku z czym Przewodniczący obrad zamknął listę kandydatów na Przewodniczącego Rady Gminy.
- powołanie komisji skrutacyjnej,
r. J.Pawłowski – zaproponował aby powołać trzyosobową komisję skrutacyjną i poprosił o zgłaszanie kandydatur do komisji.
r. J.Dąbrowski- zgłosił kandydaturę radnego M.Bagińskiego i radnego S.Świątkowskiego,
r. M.Czaplicka- zgłosiła kandydaturę radnego K.Lipowskiego
Kandydaci wyrazili zgodę.
Radni w głosowani 13 za i 2 wstrzymujących się głosach powołali komisję w składzie:
1.     Michał Bagiński
2.     Stanisław Świątkowski
3.     Karol Lipowski
- przyjęcie regulaminu wyboru przewodniczącego Rady Gminy / załącznik do protokołu/
Przedstawiony regulamin głosowania radni przyjęli jednogłośnie /15 za/
Przewodniczący obrad przeprowadził głosowanie w sprawie wzoru karty do głosowania /w załączeniu do protokołu/ za- 15/
- prezentacja kandydatów, /nie prezentowali się/
Przewodniczący, przekazał listę kandydatów na Przewodniczącego Rady Gminy Komisji Skrutacyjnej i polecił przeprowadzenie głosowania tajnego.
Komisja skrutacyjna przeprowadziła głosowanie tajne.
Po głosowaniu komisja sporządziła protokół z przeprowadzonego głosowania i przewodniczący komisji r. Michał Bagiński przedstawił go radnym. Za wyborem p. Józefa Pawłowskiego na przewodniczącego RG głosowało 9 radnych, natomiast za kandydaturą p. Krzysztofa Zawackiego głosowało 6 radnych. /protokół w załączeniu/
Komisja stwierdziła, że największą liczbę głosów otrzymał i Przewodniczącym Rady Gminy wybrany został r. Józef Pawłowski.
Uchwała nr I/1/14 z dnia 01 grudnia 2014r w sprawie wyboru przewodniczącego Rady Gminy Choceń w załączeniu do protokołu.
/uchwała ta jest uchwałą deklaracyjną, w której Rada Gminy potwierdza wynik tajnego głosowania./
Ad.9. Radny senior został wybrany na przewodniczącego RG i prowadził także dalsze obrady.
Przewodniczący RG – Józef Pawłowski podziękował za wybór i powiedział, że postara się dobrze prowadzić tą kadencję i chciałby być przewodniczącym wszystkich radnych, współpracować ze wszystkimi komisjami z wszystkimi radnymi i oczywiście z wójtem.
 
Ad.10. Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Gminy:
- zgłaszanie kandydatów na funkcję wiceprzewodniczącego Rady Gminy,
Przewodniczący RG-J.Pawłowski poprosił o zgłaszanie kandydatur na wiceprzewodniczącego  Rady Gminy.
r.J.Dąbrowski- zgłosił kandydaturę radnego Adama Ciesielskiego /wyraził zgodę/
- więcej kandydatur nie zgłoszono w związku z czym Przewodniczący zamknął listę kandydatów na wiceprzewodniczącego Rady Gminy.
- powołanie komisji skrutacyjnej,
r. J.Dąbrowski- postawił wniosek aby komisja skrutacyjna była ta sama co przy wyborze przewodniczącego.
Przewodniczący poddał wniosek pod głosowanie: za- 15
- przyjęcie regulaminu wyboru wiceprzewodniczącego Rady Gminy,
Przewodniczący poddał pod głosowanie regulamin wyboru wiceprzewodniczącego RG /załącznik do protokołu/  za-15
Radni w dyskusji stwierdzili, że karta do głosowania przy jednym kandydacie powinna zawierać dwie możliwości wyboru, TAK i NIE
Komisja skrutacyjna sporządziła wzór karty do głosowania zgodnie z sugestią radnych.
Przewodniczący przeprowadził głosowanie w sprawie wzoru karty do głosowania.
Wzór karty do głosowania radni przyjęli 15 głosami za / zał. do protokółu/
- prezentacja kandydata, nie było
Przewodniczący polecił Gminnej Komisji Skrutacyjnej przeprowadzenie głosowania tajnego.
Komisja skrutacyjna przeprowadziła głosowanie tajne.
Po głosowaniu komisja sporządziła protokół z przeprowadzonego głosowania i przewodniczący komisji r. Michał Bagiński przedstawił go radnym. Za wyborem r. Adama Marka Ciesielskiego na wiceprzewodniczącego RG głosowało 15 radnych. /protokół w załączeniu/
Komisja stwierdziła, że wiceprzewodniczącym Rady Gminy wybrany został r. Adam Marek Ciesielski.
Uchwała nr I/2/14 z dnia 01 grudnia 2014 w sprawie wyboru wiceprzewodniczącego Rady Gminy Choceń w załączeniu do protokołu.
/uchwała ta jest uchwałą deklaracyjną, w której Rada Gminy potwierdza wynik tajnego głosowania./
Przewodniczący pogratulował wyboru r. Ciesielskiemu i życzył mu dobrej współpracy.
r. A.Ciesielski- podziękował za zaufanie i zapewnił, że będzie wiceprzewodniczącym wszystkich radnych, nie będzie dzielił a współpracował.
Ad.11.  Ustalenie wysokości diet dla radnych.
Projekt uchwały przedstawiła Sekretarz Gminy-Agnieszka Świątkowska.
Przewodniczący RG spytał czy są uwagi do przedstawionego projektu.
Uwag nie zgłoszono, wobec czego przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych,p-1,wst.-1 ,uchwała została przyjęta.
Ad.12.  Ustalenie wynagrodzenia Wójta Gminy Choceń.
Projekt uchwały przedstawiła Sekretarz Gminy-Agnieszka Świątkowska.
Przewodniczący RG spytał czy są uwagi do przedstawionego projektu.
Uwag nie zgłoszono, wobec czego przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Za przyjęciem uchwały głosowało 12 radnych, wst.-3 ,uchwała została przyjęta.
Ad.13.   Sprawozdanie Wójta o stanie Gminy Choceń.                                                                                                         
Sprawozdanie o stanie gminy złożył Wójt Gminy-Roman Nowakowski /zał.do protokółu/
Wójt pogratulował radnym wyboru i życzył aby ta rada działała bez zbędnych konfliktów. Zadeklarował także, że sam nie będzie dążył do tych konfliktów i aby te 4 lata zakończyły się sukcesem. Zapewnił, że będzie Wójtem dla wszystkich mieszkańców także dla tych którzy głosowali przeciwko niemu. Kampania wyborcza się już zakończyła i czas zabrać się do pracy.
Ad.14.  Wolne wnioski.
r. E.Grekowicz- zaproponowała aby sesje odbywały się w późniejszych np.14-15, gdyż radnymi są osoby pracujące.
r. M.Bagiński- powiedział, że ustalenie godzin w jakich powinna się odbywać sesja może być trudne bo np. on pracuje po południu.
r. K.Zawacki- powiedział, że nie wszyscy są dobrze zorientowani w opracowywanym budżecie i wnioskuje aby zrobić pewne rzeczy w bardziej przejrzysty sposób. Radny wnioskuje aby każdy radny otrzymał np. wykaz kredytów jakie zaciągnęła gmina.
Wójt- powiedział, że nie ma przeszkód i na następną sesję wszyscy radni takie wykaz otrzymają.
Więcej wniosków nie zgłoszono.
Wójt Gminy w imieniu swoim, radnych i mieszkańców podziękował za 8 letnią współpracę przewodniczącemu Rady Gminy kadencji 2006-2010 i 2010-2014 Panu Piotrowi Lewandowiczowi.
Pan Piotr podziękował wszystkim za miłą i owocną współpracę i życzył wszystkim sukcesów w wykonywaniu mandatu radnego.
 
Ad.15. Zakończenie posiedzenia.
 
Przewodniczący zamknął posiedzenie I sesji.            
 
/Wszystkie materiały przedstawiane na sesji są załącznikami do protokołu w formie papierowej./

metryczka


Wytworzył: Anna Nitecka (4 grudnia 2014)
Opublikował: Hania Gołębiewska (4 grudnia 2014, 13:31:28)

Ostatnia zmiana: Hania Gołębiewska (1 lutego 2016, 14:08:58)
Zmieniono: zm

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1477