
Wymeldowanie | Zameldowanie cudzoziemców | Zameldowanie

Wydawanie zaświadczeń ze zbiorów ewidencji ludności
KARTA USŁUGI NR:09 |
Urząd Gminy w Choceniu
ul. Sikorskiego 4
87-850 Choceń
tel. 54 284 66 17, faks 54 284 67 40
gmina.chocen@chocen.pl | |
Nazwa usługi: |
Wydawanie zaświadczeń ze zbiorów ewidencji ludności |
Podstawa prawna:
|
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.). Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993, późn. zm.). Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz.1635, z późn. zm.). |
Wymagane dokumenty:
|
1. Wniosek od osoby posiadającej interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów (okazanie do wglądu oryginału dokumentu świadczącego o interesie prawnym i dołączenie jego kserokopii do podania). 2. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej. |
Miejsce załatwienia
sprawy:
|
Wnioski o wydanie zaświadczenia należy składać w Urzędzie Gminy w Choceniu, pokój nr 5, Maria Dobiecka |
Sposób załatwienia sprawy:
|
Wydanie zaświadczenia osobie zainteresowanej. Odmowa wydania zaświadczenia bądź odmowa wydania zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia. |
Termin realizacji:
|
Do 7 dni od daty wpływu wniosku. |
Opłaty:
|
17zł |
Tryb odwoławczy:
|
Dotyczy wyłącznie spraw spornych załatwianych na wniosek zainteresowanej strony. |
Uwagi:
|
Informacje ogólne: 1.Organy prowadzące zbiory meldunkowe, zbiór PESEL oraz ewidencje wydanych i unieważnionych dowodów osobistych, na wniosek zainteresowanej osoby, złożony w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, są zobowiązane wydać zaświadczenie zawierające pełny odpis przetworzonych danych dotyczących tej osoby. Zaświadczenie jest przekazywane w formie odpowiadającej złożonemu wnioskowi. Zaświadczenie może mieć formę wydruku z aktualnego programu informatycznego. 2.Dane ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych udostępnia się, o ile są one niezbędne do realizacji ich ustawowych zadań, następującym podmiotom: - organom administracji publicznej, sądom i prokuraturze; - Policji, Straży Granicznej, Służbie Więziennej, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Służbie Celnej, Żandarmerii Wojskowej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Biuru Ochrony Rządu, Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu, Szefowi Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych i strażom gminnym (miejskim); - organom kontroli skarbowej i wywiadu skarbowego; - państwowym i komunalnym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom - w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych określonych w odrębnych przepisach; - Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi - w zakresie danych osób poszukiwanych. 3. Dane mogą być udostępnione: - osobom i jednostkom organizacyjnym - jeżeli wykażą w tym interes prawny; - jednostkom organizacyjnym - jeżeli po ich wykorzystaniu w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej lub rynku, dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli na ustalenie tożsamości osób, których dane dotyczą; - innym osobom i podmiotom - jeżeli uwiarygodnią one interes faktyczny w otrzymaniu danych i za zgodą osób, których dane dotyczą. 4.Dane ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych udostępnia się na wniosek zainteresowanego podmiotu złożony w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Dane są przekazywane w formie odpowiadającej złożonemu wnioskowi. Dane udostępnione na podstawie wniosku, nie mogą być wykorzystane w innym celu niż wskazany w tym wniosku. 5. Dane ze zbiorów meldunkowych oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych udostępnia organ gminy. Dane ze zbiorów meldunkowych w odniesieniu do województwa udostępnia wojewoda. Dane ze zbioru PESEL oraz ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych udostępnia minister właściwy do spraw wewnętrznych. O udostępnieniu danych za pomocą urządzeń teletransmisji danych rozstrzyga właściwy organ, w drodze decyzji administracyjnej. Organ rozpatrujący wniosek odmawia, w drodze decyzji administracyjnej, udostępnienia danych osobowych, jeżeli udostępnienie danych spowodowałoby naruszenie dóbr osobistych osoby, której dane dotyczą, lub innych osób. |
Formularze:
Wzór karty (404kB)
Wniosek wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności o zameldowaniu na terenie gminy Choceń (69kB)
Wniosek wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności o zameldowaniu na terenie gminy Choceń (341kB)
Wniosek o wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności o zameldowaniu wspólnym z członkami rodziny na terenie gminy Choceń (69kB)
Wniosek o wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności o zameldowaniu wspólnym z członkami rodziny na terenie gminy Choceń (342kB)
Wniosek o wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności o wymeldowaniu z terenu gminy Choceń (69kB)
Wniosek o wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności o wymeldowaniu z terenu gminy Choceń (341kB)
Wniosek o wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności o wymeldowaniu z terenu gminy Choceń (69kB)
Wniosek o wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności o wymeldowaniu z terenu gminy Choceń (421kB)
Wzór wniosku o wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności o zameldowaniu na terenie gminy Choceń (431kB)
Wzór wniosku o wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności o zameldowaniu wspólnym z członkami rodziny na terenie gminy Choceń (433kB)
Wzór wniosku o wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności o wymeldowaniu z terenu gminy Choceń (436kB)
metryczka
Wytworzył: P.Mielczyński (29 października 2011)
Opublikował: Paweł Mielczyński (29 października 2011, 23:05:26)
Podmiot udostępniający: firma ATUT
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 3734