Protokół z VII sesji Rady Gminy kadencji 2014-2018


Protokół
z VII posiedzenia Rady Gminy Choceń odbytego w dniu 30 kwietnia 2015r roku.
Sesja odbyła się w sali - Choceńskie Centrum Kultury i Biblioteki ul. Świerczewskiego.
Rozpoczęcie obrad- godz.13.oo
 
Ad.1.  Otwarcia VII sesji dokonał przewodniczący Rady Gminy –Józef Pawłowski, witając wszystkich radnych oraz Wójta Gminy Romana Nowakowskiego i  pracowników uczestniczących w obradach: Sekretarza Gminy- Agnieszkę Światkowską, z-ca Skarbnika Gminy-Ilonę Walczak,  kier.GOSiR-Radosława Chełminiaka oraz gości.
Ad.2.   W obradach uczestniczyło 12 radnych, wobec czego obrady i podjęte uchwały są prawomocne. /lista obecności stanowi załącznik do protokołu/
Na sekretarza posiedzenia powołano wg listy obecności radnego Karola Lipowskiego.
- przyjęcie protokołu z VI sesji RG,/ wyłożony do wglądu/
r.K.Zawacki- uwaga do protokołu, nie odnotowano w protokole, że radny był przeciwny w głosowaniu dotyczącym likwidacji  ZUK.
A.Nitecka/protokolant/ wyjaśniła, że wniosek postawiony przez radnego w tej sprawie nie został przegłosowany przez radę.
r.K.Zawacki- spytał czy to on zamiast przewodniczącego ma pilnować procedury głosowania nad składanymi wnioskami.
Przewodniczący powiedział, że zostanie to uwzględnione w tym protokole.
- uzupełnienie do protokołu z dnia 11 marca 2015r dot. Likwidacja zakładu budżetowego pod nazwą Zakład Usług Komunalnych w Choceniu, głosowanie: za-8,p-4,wst-2. Przeciwko likwidacji głosował między innymi radny Krzysztof Zawacki.
Więcej uwag do protokołu nie zgłoszono.
Za przyjęciem protokołu głosowało- 11 radnych obecnych na sali obrad
Sekretarz Gminy- zgłosiła wniosek o przyjęcie do porządku obrad punktu w sprawie udzielenia pomocy dla Powiatu Włocławskiego przy wykonywaniu remontu chodników przy drogach powiatowych.
Przewodniczący poddał wniosek pod głosowanie: za przyjęciem przedstawionego pkt głosowało 12 radnych.
Przewodniczący RG przedstawił cały uzupełniony porządek obrad:
1.Otwarcie.
2.Sprawy organizacyjne
              - stwierdzenie prawomocności obrad
              - powołanie sekretarza obrad
              - przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
              - przyjęcie porządku obrad
             3.Sprawozdanie Wójta z działalności między sesjami.
             4.Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji.
             5.Ocena zasobów pomocy społecznej.
             6.Zmiana wieloletniej prognozy finansowej i budżetu gminy na 2015r
             7.Wyrażenie woli współtworzenia Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014-2020
                stworzenia Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki.
             8.Wybory organów sołectw.
             9.Udzielenie pomocy dla Powiatu Włocławskiego przy wykonywaniu remontu       
                chodników przy drogach powiatowych.
           10.Interpelacje radnych.
           11.Wolne wnioski.
           12.Zakończenie.
 
Przewodniczący poddał przedstawiony porządek obrad pod głosowanie.
Za przyjęciem przedstawionego porządku głosowało  12 radnych .
 
Ad.3.  Sprawozdanie Wójta z działalności między sesjami
 
Sprawozdanie przedstawił Wójt Gminy Roman Nowakowski.
 
Pytań dotyczących przedstawionego sprawozdania nie było.
 
Sprawozdanie zostało przyjęte 12 głosami za.
 
 
Ad.4. Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji.
Sprawozdanie z działalności przedstawił kier.GOSiR-Radosław Chełminiak
r.M.Czaplicka- spytała jaki jest zysk z futsalu i obozów na czysto już po odliczeniu wszystkich kosztów.
kier.R.Chełminiak- powiedział, że nie jest w stanie w tej chwili dokładnie odpowiedzieć ale ok.20 tys. Na czysto.
r.M.Czaplicka- spytała, czy tylko gimnazjum, stołówka i GOSiR pokrywa koszty.
kier.R.Chełminiak- umowy o wynajem podpisuje Wójt Gminy i ja nie jestem w stanie udzielić takiej odpowiedzi ja tylko współrealizuję umowę.
r.K.Zawacki- spytał jaki jest koszt wystawy psów.
kier.R.Chełminiak- 1 tys. za dwa dni
r.K.Zawacki-a jakie są koszty wypożyczenia np.energia, woda
kier.R.Chełminiak- nie jestem w stanie odpowiedzieć, bo musiałby być spisywany licznik dokładnie tego dnia.
r.K.Zawacki- czyli nie rozliczamy tego
kier.R.Chełminiak- tak samo jak nie rozliczamy każdego dnia w szkole.
r.K.Zawacki- rozumie, ale jeżeli chodzi o imprezę to chciałby uzyskać jakie są przychody nie wpłata tylko przychody.
A jaki budżet ma pan w tym roku.
Kier.R.Chełminiak- bardzo przybliżony do poprzedniego, dokładnie nie jestem w stanie w tej chwili powiedzieć.
Wójt- powiedział, że każdy otrzymał budżet w którym zawarte są odpowiednie zapisy dot.GOSiR-u., trudno wymagać od człowieka żeby pamiętał co do złotówki ile wynosi budżet.
r.K.Zawacki- spytał, jak p.kierownik robi sobie plan jak nie zna budżetu.
Kier.R.Chełminiak- kwoty budżetu są zawsze przybliżone.
r.K.Zawacki- powiedział, że jest prawie 500tys a mówi p. o 200 i radny jest ciekawy skąd jest ta różnica.
Kier.R.Chełminiak-powiedział, że  pan radny się myli bo nie jest to 500tys.
Radny powiedział, że sprawdzi to w projekcie budżetu.
Wójt-podziękował p. kierownikowi dzięki któremu powstała taka baza za bardzo dobrą pracę. Zawsze z dumą mówi o GOSiR.
Sprawozdanie przyjęto 10 głosami za ,p-0,wst.-2.
 
Ad.5. Ocena zasobów pomocy społecznej.
Ocenę przedstawiła kier. Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej – Ewa Ziółkowska.
Uwag nie zgłoszono i przyjęto ocenę 12 głosami za.
 
Ad.6. Zmiana wieloletniej prognozy finansowej i budżetu gminy na 2015r
- projekt uchwał omówiła z-ca skarbnika Gminy- Ilona Walczak. 
 
r.K.Zawacki- spytał o pozycję dotyczącą TBS –podatek VAT, co to jest.
z-ca skarbnika I.Walczak- udzieliła wyjaśnień.
 
Więcej pytań nie było i przewodniczący poddał uchwały pod głosowanie.
 
Uchwała w sprawie zmiany budżetu gminy na rok 2015 została przyjęta 12 głosami za. Także uchwałę w sprawie prognozy finansowej poparło 12 radnych.
 
Ad.7. Wyrażenie woli współtworzenia Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014-2020
stworzenia Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki.
Projekt uchwały przedstawił Wójt Gminy-Roman Nowakowski.
Uwag do projektu nie zgłoszono.
Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie: za-12,
 
Ad.8. Wybory organów sołectw. 
Projekt uchwały przedstawiła Sekretarz Gminy-A. Świątkowska.
Uwag do projektu nie zgłoszono
Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie: za-12
 
 
Ad.9. Udzielenie pomocy dla Powiatu Włocławskiego przy wykonywaniu remontu       
chodników przy drogach powiatowych.
Projekt uchwały przedstawiła Sekretarz Gminy-A. Świątkowska oraz Wójt.
r. Z. Zawacki- powiedział, że w 2012r zwracał się do powiatu o naprawę chodnika i mamy rok 2015 i nic w tej sprawie się nie zmieniło jest fatalnie. Radny powiedział, że poprze uchwałę ale dostarczy w tej sprawie wszystkie dokumenty jakie posiada.
Wójt- powiedział, że ponownie zwróci się do powiatu w tej sprawie.
Więcej uwag do projektu nie zgłoszono.
Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie: za-12
 
Ad.10.  Interpelacje.
 
r.K.Zawacki – złożył pisemną interpelację.
 
Ad.11.  Wolne wnioski i zapytania.
 
r.J.Dąbrowski-poruszył sprawę oznakowania na drodze w Ługowiskach, powinno być tam ograniczenie do 50km/h
 
Wójt- powiedział, że będą te sprawy wdrażane bo takich dróg jest więcej.
 
r.K.Zawacki- powiedział, że składał wniosek na akcyzę w UG i zwrócił uwagę na język „literacki” urzędników i nasuwa się pytanie kto tam pracuje. Radny radzi wójtowi zwrócić na tą sytuację uwagę bo zdarzenie nie jest jednorazowe.
 
2. Radny poruszył sprawę artykułu jaki ukazał się w „WCH” podpisany przez Wójta. Powiedział, że narusza on dobro jego rodziny a żeby stawiać zarzuty trzeba samemu być czystym. Radny powiedział, że nie wycofa się, składa interpelacje i oczekuje odpowiedzi. Wójtowi zaproponował  do przeczytania dwie książki: ABC dobrego wychowania oraz Boso ale w ostrogach.
 
3. Radny powiedział, że po ukazaniu się w WCH oświadczeń majątkowych radnych teraz powinny się ukazać pracowników.
 
Wójt- powiedział, że tą sprawę można załatwić w sądzie a w tej chwili nie będzie tego komentował.
 
r.M.Bagiński- poruszył sprawę zawieszenia kursu autobusu Wola Nakonowska-Kuźnice.
 
Wójt- powiedział, że w tej sprawie wyczerpano już wszystkie formy nacisku. Można by wprowadzić kwotę dofinansowania tego kursu ale nawet nie wiemy jaką.
 
r.M.Bagiński-poruszył sprawę przysypywania ulic piaskiem podczas silnych wiatrów. Jest to bardzo niebezpieczne i może prowadzić do wypadków.
 
Wójt- stwierdził, że reakcja była zbyt szybka i te góry są większe. Poprosił aby o takich sytuacjach informować urząd.
 
r.K.Lipowski- poruszył sprawę placu zabaw w Wilkowicach, urządzenia są tam stare.
 
Wójt- zapewnił, że jeżeli ruszą środki będą place zabaw robione.
 
Przew.RG J.Pawłowski- zwrócił się do radnego Zawackiego aby podał nazwiska pracowników którzy się tak zachowują gdyż mówiąc w taki sposób rzutuje to na wszystkich pracowników.
 
Ad.17. Zakończenie posiedzenia
Przewodniczący zamknął posiedzenie sesji.            

metryczka


Wytworzył: Anna Nitecka (30 kwietnia 2015)
Opublikował: Hania Gołębiewska (28 maja 2015, 09:56:10)

Ostatnia zmiana: Hania Gołębiewska (1 lutego 2016, 14:10:47)
Zmieniono: zm

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 672