Protokół z II sesji Rady Gminy kadencji 2018-2023


Protokół
z II posiedzenia Rady Gminy Choceń odbytego w dniu 19 grudnia 2018 roku.
-sesja miała miejsce w sali konferencyjnej UG, w godz.12.00-13.55
Obrady były transmitowane i utrwalono nagranie z obrad.
 
Ad.1. Otwarcie II sesji rady Gminy kadencja 2018-2023 dokonał przewodniczący Rady Gminy Józef Dąbrowski, witając wszystkich radnych uczestniczących w obradach oraz  Sekretarz Gminy- Agnieszkę Świątkowską, Skarbnika Gminy-Beatę Piłatowską, Kierowników Krzysztofa Wojtalika i Dawida Dalmanna oraz informatyka Szymona Bełkowskiego. 
W obradach uczestniczyło 15 radnych, wobec czego obrady i podjęte uchwały są prawomocne./Lista obecności radnych stanowi załącznik do protokołu./

Ad.2.Przewodniczący Rady Gminy przedstawił porządek obrad:
1.Otwarcie obrad sesji Rady Gminy.
2. Sprawy organizacyjne
     - stwierdzenie prawomocności obrad,
     - Powołanie sekretarza obrad Sesji Rady Gminy 
    -przyjęcie porządku obrad
    -zgłaszanie uwag i poprawek do protokołu.
3.Sprawozdanie  Wójta z działalności między sesjami. 4.Rozpatrzenie projektów uchwał i poprawek do protokołu.
  1) powołanie składu Komisji Budżetowo-Gospodarczej;
  2) powołanie składu Komisji Oświaty, Kultury i Porządku Publicznego;
  3) powołanie składu Komisji Rewizyjnej;
  4) powołane składu Komisji Skarg, Wniosków i Petycji;
  5) gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania  problemów alkoholowych na rok   2019;
  6) ekwiwalentu pieniężnego dla członków ochotniczych straży pożarnych;
 7)  zmiany budżetu gminy Choceń na rok 2018 oraz zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Choceń na lata 2018-2034;
 8) uchwalenia budżetu gminy Choceń na rok 2019 oraz uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Choceń na lata 2019-2034;
 9) przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w obrębie Choceń, gmina Choceń;
5. Informacja o wniesionych interpelacjach i zapytaniach.
6. Oświadczenia i sprawy różne
7. Zakończenie obrad sesji Rady Gminy.

 Przewodniczący obrad poddał przedstawiony porządek obrad pod głosowanie. Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad, dokonał wyboru sekretarza obrad - radny  Michał Bagiński .
Za przyjęciem przedstawionego porządku głosowało 15 radnych.
 Uwag do protokołu nie zgłoszono.


Ad.3. Sprawozdanie Wójta z działalności między sesjami przedstawiła Sekretarz gminy Agnieszka Świątkowska w zastępstwie za Wójta Gminy Romana Nowakowskiego, kierownik referatu gospodarczego Dawid Dalmann oraz  kierownik referatu drogowo-budowlanego Krzysztof Wojtalik .
Poruszono między innymi  sprawy kanalizacji w Śmiłowicach, ścieżki przy ulicy Włocławskiej i Jarantowickiej, chodnik na ulicy kolejowej , ubezpieczenia rzepaku  przez rolników oraz podziękowano KGW w Szczytnie za reprezentacje gminy na Powiatowej Wystawie Stołów Wigilijnych, poruszono sprawę zakupu sprzętów do odśnieżania chodników , temat rozwinął Krzysztof Wojtalik. Przedstawiono sytuacje dotyczącą wniosku „Maluch+” , dofinansowania do przedszkoli, fotowoltaiki oraz przebudowy drogi w Niemojewie .

Pytania do sprawozdania wnieśli:
r.T.Ruciński – radny poruszył temat  znaków ograniczeń prędkości na drodze Czerniewice- Wola Nakonowska –Gołaszewo.
r.K.Zawacki- radny zwrócił uwagę na stan chodnika od Śmiłowic w kierunku Kruszyna. Oraz zwrócił się z prośbą o ustawienie barierek zabezpieczających w Szatkach.
r.B.Biegniewska – poruszyła sprawę znaków na drodze przy ul. Czerniewickiej.
r.R.Biliński- poruszył sprawę odbioru śmieci i nowej ceny, oraz chodnika z Śmiłowic do Wilkowic.
Odpowiedzi udzielili Krzysztof Wojtalik I Dawid Dalamann
K.Wojtalik- Sprawa ograniczenia prędkości została zgłoszona do PZD, kierownik przedstawił również odpowiedź PZD na wcześniej zgłaszane wnioski przez radnego Rucińskiego. Sprawa chodnika od Śmiłowic będzie poruszona na następnej sesji. Kierownik powiedział, że zostanie wysłany wniosek dotyczący drogi wojewódzkiej.
D.Dalmann- Zgodził się, że istnieje ryzyko nielegalnego wywozu śmieci, wyjaśnił jednak dlaczego decyzja taka jest konieczna i przedstawił koszty.
 r.T.Ruciński- Odniósł się do sprawy skrzynek pocztowych, zaproponował utwardzenie miejsca koło nich zamiast przeniesienia.
r.B.Biegniewska- Poruszyła sprawę nie zostawiania worków mieszkańcom, którym zabrano śmieci.
K.Wojtalik- Powiedział, że uważa , że optymalnym rozwiązaniem jest przeniesienie skrzynki.
D.Dalmann- Zadeklarował, że przeprowadzi rozmowę z pracownikami zakładu, wyjaśnił dlaczego worki w pewnych przypadkach nie są zostawiane.
r.R.Biliński- Prosi o wyjaśnienie sprawy dotyczącej chodnika od Śmiłowic do Wilkowic .
K.Wojtalik- Wyjaśnia, że na tą kadencje planowany jest tylko pewien odcinek ciągu pieszego. Deklaruje, że wystąpi do PZD z wnioskiem o przedłużenie tego odcinka.

Wywiązała się  dyskusja  między radnymi dotycząca tego odcinka chodnika.
Przewodniczący poddał sprawozdanie Wójta pod głosowanie: za-15 radnych.
/godz. nagrania od -13:17-1:10:47/

Ad.4. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie
1)Powołanie składu Komisji Budżetowo-Gospodarczej
Przewodniczący rady zapytał radnych, którzy wyrazili chęć pracy w Komisji czy podtrzymują swoją chęć pracy w danej komisji. Radni jednogłośnie wyrazili chęć.
Powołano następujący skład komisji rady:
1.Włodzimierz Kacperski
2.Zenon Krzyżak
3.Karol Lipowski
4.Tadeusz Ruciński
 Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr II/7/18 pod głosowanie : za-15


2) Powołanie składu Komisji Oświaty, Kultury i Porządku Publicznego
Przewodniczący rady zapytał radnych, którzy wyrazili chęć pracy w Komisji czy podtrzymują swoją chęć pracy w danej komisji. Radni jednogłośnie wyrazili chęć.
Powołano następujący skład komisji rady:
1. Bagiński Michał
2.Biegniewska Bożena
3.Dorsz Katarzyna
4.Świątkowski Stanisław
5.Zawacki Krzysztof
6.Zawacki Zdzisław
Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr 2/8/18 pod głosowanie : za-15


3) Powołanie składu Komisji Rewizyjnej
Przewodniczący rady zapytał radnych, którzy wyrazili chęć pracy w Komisji czy podtrzymują swoją chęć pracy w danej komisji. Radni jednogłośnie wyrazili chęć.
Powołano następujący skład komisji rady:
1. Bagiński Michał
2.Biliński Roman Andrzej
3.Delewski Bartosz
Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr 2/9/18 pod głosowanie : za-15


4) Powołane składu Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
Przewodniczący rady zapytał radnych, którzy wyrazili chęć pracy w Komisji czy podtrzymują swoją chęć pracy w danej komisji. Radni jednogłośnie wyrazili chęć.
Powołano następujący skład komisji rady:
1.Zenon Krzyżak
2.Joanna Podlaska
3.Zdzisław Zawacki
Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr 2/10/18 pod głosowanie : za-15

Przewodniczący ogłosił 10 minut przerwy /godz. nagrania od 1:16:04-1:35:38/

Po przerwie na podstawie protokołów komisji RG Przewodniczący RG ogłosił przewodniczących Komisji :
Komisja Rewizyjna: Michał Bagiński
Komisja Skarg, Wniosków i Petycji: Zenon Krzyżak
Komisja Budżetowo-Gospodarczej: Zenon Krzyżak
Komisja Oświaty, Kultury i Porządku Publicznego: Bożena Biegniewska


5) gminny program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2019
Projekt przedstawiła sekretarz Agnieszka Świątkowska mówiąc , że na terenie gminy działa punkt udzielania pomocy rodziną i osobą uzależnionym od alkoholu, pomoc psychospołeczna i prawna. Wyjaśnione zostało co finansuje program i skąd są na ten cel pieniądze.

Przewodniczący RG zapytał czy są uwagi do projektu.
r.T.Ruciński- zapytał ile osób korzysta z pomocy.
p.Sekretarz- wyjaśniła, że punkt pomocy został utworzony dwa lata temu, a w każdą środę jest około 15 osób
r.B.Biegniewska- poruszyła temat kontroli punktów sprzedaży.
p.Sekretarz- Wyjaśniła, że nie należy to do obowiązków Komisji.


Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr 2/11/18 pod głosowanie : za-15
 
6) ekwiwalent pieniężny dla  członków ochotniczych straży pożarnych
Projekt przedstawiła sekretarz Agnieszka Świątkowska
Przewodniczący RG zapytał czy są uwagi do projektu.
Uwag nie zgłoszono.
Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr 2/12/18 pod głosowanie : za-15
7)zmiana budżetu gminy Choceń na rok 2018 oraz zmiana Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Choceń na lata 2018-2034
 Projekt przedstawiła skarbnik Beata Piłatowska
Przewodniczący RG zapytał czy są uwagi do projektu.
r.B.Biegniewska –zadała pytania dotyczące terminu gazyfikacji i procesu gazyfikacji.
p.Skarbnik- odniosła się do pytania wyjaśniając, że uchwała dotyczyła końcówki 2018 roku.
Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr 2/13/18 pod głosowanie : za-15 Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr 2/14/18 pod głosowanie : za-15
8) uchwalenie budżetu gminy Choceń na rok 2019 oraz uchwalenie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Choceń na lata 2019-2034
Projekt przedstawiła skarbnik Beata Piłatowska
Przewodniczący RG zapytał czy są uwagi do projektu.
r.J.Pawłowski –odniósł się do tego, że uchwała była już wcześniej pozytywnie opiniowana na posiedzeniu RG.
Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr 2/16/18 pod głosowanie : za-15
Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr 2/15/18 pod głosowanie : za-15

9) przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w obrębie Choceń, gmina Choceń
Projekt przedstawiła sekretarz Agnieszka Świątkowska

Przewodniczący RG zapytał czy są uwagi do projektu.
Uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący rady poddał Projekt Uchwały Nr 2/17/18 pod głosowanie : za-15, uchwała została przyjęta.
/godz. nagrania od1:10:48-2:02:13/
Ad.5. Interpelacje i zapytania.
Nie zgłoszono .

Ad.6. Oświadczenia i sprawy różne
r.T.Ruciński – poruszył temat terminu oczyszczania rowów z śmieci.
Przewodniczący RG odczytał dokumenty o powstaniu Klubu Radnych Niezależnej Grupy Samorządowej
członkowie klubu:
Michał Bagiński
Roman Andrzej Biliński
Bożena Biegniewska
Józef Jakób Dąbrowski
Bartosz Delewski
Włodzimierz Kacperski
Zenon Krzyżak
Krzysztof Zawacki
Zdzisław Zawacki
Józef Pawłowski
Stanisław Świątkowski  
/ godz. nagrania od 2:02:34-2:04:29/
Przewodniczącym klubu został radny Michał Bagiński, wiceprzewodniczącym radny Bartosz Delewski.
Przewodniczący złożył życzenia Bożonarodzeniowe wszystkim obecnym na sesji.

 Ad.7. Zakończenie posiedzenia.
Przewodniczący zamknął posiedzenie II sesji.      


/Wszystkie materiały przedstawione na sesji są załącznikami do protokołu w formie papierowej./
Link do nagrania: https://www.youtube.com/watch?v=3pwmI9mLeU8
Protokołowała:
Przewodniczący Rady: Józef Jakób Dąbrowski

metryczka


Wytworzył: Anna Nitecka (14 lutego 2019)
Opublikował: Hanna Gołębiewska (14 lutego 2019, 10:27:55)

Ostatnia zmiana: Szymon Bełkowski (31 grudnia 2020, 10:43:47)
Zmieniono: przeniesienie

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 373